משטרת ניו יורק הגבירה היום (שבת) את הנוכחות שלה בבתי כנסת ובמרכזים יהודיים כדי להיערך למה שפעילים אנטישמים וקבוצות גזעניות כינו "יום שנאה". המשטרה תגברה את כוחותיה גם בבוסטון ושיקגו, ובכלל במדינות ניו המפשייר, מסצ'וסטס ואילינוי.
תזכיר פנימי שדלף ממחלקת המודיעין והלוחמה בטרור של המשטרה הזהיר את השוטרים בניו יורק שקבוצות קיצוניות ברשת "מדריכות אנשים לתלות כרזות, להפיץ סטיקרים ועלונים, או לצייר כתובות גרפיטי" נגד יהודים.
ההתכתבות הפנימית הגיעה גם לקהילה היהודית בעיר ולרשתות החברתיות, מה שיצר מתיחות רבה בקרב היהודים במדינה. בתי כנסת רבים בניו יורק, בניו ג'רזי ובקהילות יהודיות אחרות ברחבי ארצות הברית ביטלו את התפילות לשבת ואת המפגשים. ארגונים יהודים כמו הליגה נגד השמצה מיהרו להזהיר מפני הפעולות האנטישמיות הפוטנציאליות וקראו לתושבים להישאר ערניים.
מנגד, בתי כנסת אחרים, כמו עמנו-אל שבשדרה החמישית בניו יורק, החליטו בעקבות האיומים דווקא לקיים את התפילה מחוץ למשכן, אל המדרגות שברחוב - כדי לשדר מסר של ביטחון לקהילה ומחוצה לה בעקבות החשש מ"שבת השנאה".
"אנחנו לא מפחדים, נקיים את התפילות כרגיל", אמר גם הרב ג'ורדן מילשטיין מבית הכנסת סיני במחוז ברגן. לדבריו, עקב העלייה בקיצוניות האבטחה תמיד כבדה – והיא תהיה אף כבדה יותר בשבת. "אסור לנו לפחד, זה בדיוק מה שהאנשים הללו רוצים", אמר. ברשת החלו להפיץ במקביל את ההאשטאג #ShabbosofLove ו- #ShabbatOfPeaceNotHate.
משטרת ניו יורק הצהירה שוב ושוב כי "אין איומים ידועים על העיר", אך "כנקיטת משנה זהירות, המשטרה תקצה משאבים נוספים במקומות רגישים, כולל בתי כנסת, במהלך סוף השבוע".
מושלת ניו יורק קתי הוקול כתבה בטוויטר כי הורתה למשטרת ניו יורק לעקוב מקרוב בשבת אחר ביטחון הקהילות היהודיות: "אמנם אין איומים מהימנים על תושבי ניו יורק כרגע, אבל עלינו להישאר ערניים. ביטחון התושבים בראש סדר העדיפויות שלי".
באופן לא רשמי נמסר מהמשטרה שגל האיומים ברשת סביב "יום השנאה" אינו חמור יותר מבדרך כלל, ושמחלקת המודיעין מכתבת באופן יומיומי את השוטרים כדי לעדכן אותם בנעשה ברשת, כך שהתזכיר שהודלף איננו חריג.
באותו תזכיר נכתב כי "מחלקת המודיעין והלוחמה בטרור של משטרת ניו יורק זיהתה לאחרונה פעילות רשת אלימה וקיצונית לפיה בשבת יצוין 'יום שנאה לאומי'". באזהרה צוין שתכנים אנטישמיים אותרו בערוץ הטלגרם של התנועה הנציונל-סוציאליסטית האמריקנית.
"אנחנו קוראים לכל הלוחמים למען האמת לחשוף את העכברושים הטפילים שמזהמים את האומה שלנו. השמיעו את קולכם באופן ברור שהאויב המובהק ביותר של העם האמריקני הוא היהודי", נכתב שם, וההודעה הסתיימה במילים Hail Victory, "הידד לניצחון". לפי האזהרות, ב"שבת השנאה" צפויים לקחת חלק לפחות שלושה סניפים של התנועה הנציונל-סוציאליסטית האמריקנית, במדינות ניו יורק, קליפורניה ואיווה.