הנ"ט של חיזבאללה שפגע הבוקר (ראשון) ישירות בבית במושב כפר יובל באצבע הגליל, ממנו נהרגו ברק איילון, חבר כיתת הכוננות של היישוב, ואימו מירה בת ה-76, מטריד את התושבים בגבול הצפון. ברק, מירה והאב אליהו (74) חיו יחד בבית, ובאותו זמן ישבו לאכול ארוחת צהריים. רגעים לפני שנורה הטיל מלבנון קם אליהו לחדר הסמוך וחייו ניצלו. הוא פונה לבית החולים לאחר שלקה בחרדה ומצבו הוגדר קל.

רבים מהתושבים התפנו עקב האיום מלבנון, אך אליהו בחר להישאר כדי להמשיך ולטפל במשק. "למרות המצב, אליהו לא נטש והמשיך בעבודה שלו בחקלאות, הוא היה חקלאי בדם", אמר נחום תפארת, חברו של אליהו למשק. "גם אני נשאר פה ביישוב ואנחנו מבינים שהמצב הזה מסוכן ומתמידים בגידול העופות כי זו ההכנסה היחידה שלנו עד שתגיע עונת המטעים של הפירות בחודש מאי".
תפארת סיפר שמירה נשארה ביישוב כדי לסייע לאליהו. "הוא עבר הרבה דברים בחיים שלו והיה בוגר מלחמת יום כיפור כשהיה לוחם בצנחנים. אשתו נשארה לטפל בו ולהשגיח עליו. היא נשארה כדי לשמור על החיים שלו ולא הצליחה לשמור על החיים שלה. לפני כמה ימים פגשתי אותה בקריית שמונה והיא סיפרה שנמצאת רק בגלל אליהו".
הכותרת
היחידה המובחרת של חיזבאללה שנמצאת ליד הגבול
24:45
4 צפייה בגלריה
מירה איילון וברק איילון
מירה איילון וברק איילון
מירה איילון וברק איילון
"מירה הייתה גננת בגן ברוש לחינוך מיוחד עם ילדים, שלהם פיגור קל ובינוני", סיפרה אסתר יעקובי, תושבת קריית שמונה ומכרה של מירה. "היא הייתה שופעת סבלנות, חיבה ואורך רוח. עבדה במשך שנים בתחושת שליחות וביחסי אנוש מדהימים. הייתי הגננת המשלימה שלה והיא תמיד נתנה לנו תחושה שהיא חלק מאיתנו וכולנו ביחד באחדות, במסירות ובטוב לב למען הילדים האלו".
יעקובי המשיכה וספדה לחברתה: "ביום שבו בני רון ז"ל חלה ביולי 2000 היא הייתה ידידת אמת שלו והוא היה מספר לה את כל שעבר עליו, והיא אפילו הגיעה לבקר אותו בבית החולים בחיפה. היו להם נושאי שיחה משותפים והייתה בה רגישות אנושית נדירה לצרכים, לכאב ולייסורים של כל אדם. היא הייתה רגישה לאנשים כאובים וכואבים. אשת אשכולות נדירה. הבן שלה עבד במפעל בקיבוץ שמיר, ומאחר שאביו הזדקן הוא עזב את עבודתו והצטרף לעזור למשק של אביו. רק מי שמחזיק במשק חי יודע על האהבה שלו לבעלי החיים ולכן אמר שאי אפשר לנטוש אותם".
4 צפייה בגלריה
תיעוד מירי נ"ט על מטרות אזרחיות בכפר יובל
תיעוד מירי נ"ט על מטרות אזרחיות בכפר יובל
הפגיעה בביתם של משפחת איילון
4 צפייה בגלריה
תיעוד מירי נ"ט על מטרות אזרחיות בכפר יובל
תיעוד מירי נ"ט על מטרות אזרחיות בכפר יובל
הנזק שנגרם לבית
בינתיים, תושבים ביישובי גבול לבנון הביעו כעס על הצבת מצלמות תצפית של הצבא בסמוך ליישוביהם, מה שמהווה מטרה לטילי הנ"ט של הארגון. במספר מקרים נפגעו בתים לאורך גבול הצפון שבסביבתם היו מצלמות תצפית, ובחיזבאללה טיווחו אותם בטילים מדויקים.
על פי גורמים במושב כפר יובל, הטיל שפגע בבית המשפחה כוון למצלמות תצפית, וכך כאמור גם נטען על ידי ארגון הטרור - אך הבית הוא זה שנפגע בסופו של דבר. במושב הגלילי דורשים מהצבא למצוא חלופות למיקום אמצעי התצפית אל מעבר לגבול.
ניסן זאבי, מייסד לובי 1701 שמייצג אלפי תושבים מהגליל, זעק הערב נגד מדיניות הממשלה והצבא במערכה הצפונית. "פחות מיממה אחרי הצהרות ראש הממשלה והרמטכ"ל על הרחקת חיזבאללה מהגדר, אנו מקבלים עדות קשה למציאות ולאמת העירומה - יישובי הצפון ותושביו מופקרים כעת למציאות שחיזבאללה מעצב" האשים זאבי. לדבריו, "תושבי הגליל דורשים לעבור מתגובה ליוזמה. ישראל מאבדת את הצפון".

הפגיעה קרתה זמן קצר לפני נאומו של מזכ"ל ארגון חיזבאללה חסן נסראללה, וחצי יממה אחרי ששלושה מחבלים חוסלו לאחר שחדרו מהר דב. באותה היתקלות לילית נפצעו קל-בינוני חמישה לוחמים, ובהם הסמ"פ. חוליית המחבלים השליכה רימונים, ולפי ההערכה תכננה לבצע פיגוע.
צוות מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל קבעו את מותו של ברק. הם העניקו טיפול רפואי ראשוני ופינו לבית חולים את אימו, שם נקבע מותה. הם ההרוגים הראשונים בגבול הצפון מאז נפילתם של סמ"ר דניאל נחמני וסמל עמית זיו מירי נ"ט לפני כחודש.
בצה"ל אמרו כי מלבד ירי הנ"ט לכפר יובל, זוהו שיגורי נ"ט גם לעבר מרחב זרעית ושומרה. בנוסף זוהו שיגורים משטח לבנון לעבר משגב עם וגורן, ואלו נפלו בשטחים פתוחים. בתגובה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שתי תשתיות טרור, מפקדה מבצעית ומטרה צבאית אחת של חיזבאללה בשטח לבנון. בעקבות הערכת מצב, נחסמו כבישים רבים באזור הצפון וכן כניסות ליישובים.