התרגשות רבה נרשמה אתמול (שבת) בלבנון בעקבות זכייתה של יסמינה זייתון, צעירה לבנונית בת 22, בתואר סגנית "מיס עולם" בתחרות שהתקיימה בהודו. צפו בדבריה, במהלך הטקס.
זייתון, במקור מהכפר שובא שבדרום לבנון, אזור שנמצא בלב הלחימה כעת בין ישראל לחיזבאללה, בחרה שלא להתייחס ישירות בדבריה אחרי הזכייה למצב בדרום לבנון, אך מסרה: "עשיתי כל שביכולתי והעברתי את הקול שלנו כלבנונים. דיברתי על מה שקורה בלבנון וניסיתי להראות לעולם שאנחנו עם חזק ומיוחד".
היא הוסיפה כי היא גאה שייצגה את לבנון בצורה יפה וזכתה בתואר הסגנית וכי מדובר בפעם הראשונה שלבנון מגיעה לשלב הזה בתחרות מיס עולם. לדבריה, "כשגדלתי בלבנון למדתי איך להפיץ אהבה בכל מקום שאני הולכת אליו ואיך לזכות בכבוד ולעמוד על הרגליים אחרי נפילה".
על המלחמה היא כאמור לא דיברה, אבל לפיצוץ הגדול בנמל ביירות בשנת 2020 היא דווקא כן התייחסה ואמרה: "אפילו הפיצוץ הגדול בהיסטוריה לא יכול לגרום לנו להפסיק לחלום ולהגיע להישגים".
3 צפייה בגלריה
יסמינה זיתון
יסמינה זיתון
יסמינה זייתון. סגנית המלכה
(צילום: Punit PARANJPE / AFP)
3 צפייה בגלריה
יסמינה זיתון
יסמינה זיתון
זייתון והזוכה הצ'כית
(צילום: Punit PARANJPE / AFP)
3 צפייה בגלריה
יסמינה זיתון
יסמינה זיתון
(צילום: Punit PARANJPE / AFP)
לזכייתה היו תגובות רבות ברשתות החברתיות ורבים שיבחו אותה. ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי התייחס לזכייה בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי למרות הנסיבות הקשות, היופי נשאר מסר של אהבה ותקווה מלבנון לכל העולם. שר התיירות הלבנוני, וליד נסאר, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי זכייתה יום אחרי יום האישה הבינלאומי מהווה ניצחון לכל אישה לבנונית.
גם הזמרת הלבנונית המפורסמת, ננסי עג'רם, כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "מזל טוב יסמינה זייתון, סגנית ראשונה למיס עולם! העברת את התמונה הטובה ביותר של המולדת שלנו, לבנון".
במקום הראשון בתחרות זכתה המתמודדת הצ'כית כריסטינה פישקובה, בת 23. בתחרות השתתפו בסך הכול 111 נשים, כאשר המתמודדות הסופיות התחרו על התואר בגמר בהודו.