הנדי הרמן, בת 23 שסובלת מפרכוסים קשים, תועדה לפני כשבוע על-ידי מתנגד חיסונים בזמן שחוותה התקף בירושלים - והוא הפיץ את הסרטון ברשת בטענה שמדובר בתופעת לוואי של החיסון נגד קורונה. "הוא צרח כמו משוגע 'פייזר, פייזר'", סיפרה ל-ynet. "משתמשים בי ומחללים אותי". אותו אדם טען כי הרמן קיבלה את החיסון 24 שעות לפני ההתמוטטות - בדיה מוחלטת, שכן הרמן כלל לא קיבלה את החיסון השלישי.
הרמן לוקה ב-PNES, מחלה חשוכת מרפא שמלווה בפרכוסים קשים ובלתי נשלטים, והיא נזקקת לעיתים קרובות לטיפול רפואי. "מדובר בפרכוסים אמיתיים שאין לי שליטה עליהם ואני לא בוחרת להתחיל אותם או להפסיק אותם", ספרה הרמן ל-Ynet. "אני לא יכולה להגיב לסביבה שלי כשאני בהתקף, אבל יכולה לשמוע מה קורה סביבי".
3 צפייה בגלריה
פוסט הפייסבוק שהופץ על הנדי הרמן
פוסט הפייסבוק שהופץ על הנדי הרמן
אחד הפוסטים בפייסבוק נגד הרמן
(מתוך פייסבוק)
3 צפייה בגלריה
הנדי הרמן בוכה אחרי הפצת התיעוד
הנדי הרמן בוכה אחרי הפצת התיעוד
"כמו שמתנגדי החיסונים לא בוחלים באמצעים, גם אני אעשה הכול". הנדי הרמן
"חזרתי מעין כרם לאחר שחוויתי התקף ברכבת הקלה ובמהלך הנסיעה חוויתי התקף נוסף, והצלחתי לרדת מהרכבת בתחנת יפו מרכז", היא מספרת. "ישבתי על ספסל בתחנה ואז מישהו התחיל לצלם אותי ושמעתי 'פייזר פייזר', אבל התרופה של מד"א הרדימה אותי. כשהתעוררתי בבית החולים בהר הצופים, אמרתי לעצמי שאם מישהו צרח כמו משוגע 'פייזר פייזר', הוא כנראה גם צילם אותי, וזה היה החשש הגדול שלי - שיעלו את זה לרשת".
ביום שישי, שלושה ימים אחרי המקרה, גילתה הרמן כי סרטון שבו היא נראית מפרכסת הופץ ברשתות. "בשישי בערב בסעודת שבת הבנתי מגיסי שהוא ראה את הסרטון בפייסבוק, ואחי אמר שאבא שלי ראה את זה בקבוצות וואטסאפ", אמרה. "התפרקתי ממש ולא הצלחתי להפסיק לבכות והייתי קרובה לפגוע בעצמי. זה היה מאוד קשה, כי הפרכוס עצמו הוא משפיל מאוד ולא סימפטי. אני לא בשליטה ואני לא יכולה להגן על עצמי. לפעמים אני מקיאה על עצמי וזה מצב שהוא אישי מאוד, אינטימי וקשה".
3 צפייה בגלריה
מתנגדי חיסונים מתעדים את הנדי הרמן בזמן ההתקף
מתנגדי חיסונים מתעדים את הנדי הרמן בזמן ההתקף
הסרטון שהופץ ברשתות
"זה מחריד שמצלמים את זה ונותנים לכולם לראות את זה ומשקרים לכולם לגביי למה זה קרה", הוסיפה. "זה מערער כל יסוד בנפש. אני מרגישה שמשתמשים בי ומחללים אותי. ניצלו את הסיטואציה הפרטית שלי בזמן שאני חסרת ישע בשביל להפיץ שקרים ובשביל לקדם אג'נדה מסוימת כזו או אחרת מבלי שהסכמתי, מבלי שידעתי ומבלי שמכירים אותי".
הרמן הוסיפה כי חוותה מתקפות ברשת אחרי שעלה הסרטון, למרות שאמרה לכולם שאין כל קשר לחיסון. "אפילו לא קיבלתי חיסון שלישי כי חליתי", אמרה. "אני כותבת לאנשים שיש לי תשע שנים את המחלה, איך אתם מעזים לרקוד על הדם שלי ככה? ואז כותבים לי שאני שקרנית".
"אני מרגישה ערומה, חשופה וגם מאוימת מכל האנשים שטוענים שאני שקרנית", אמרה הרמן. "אלה תחושות קשות. מאז המקרה אני בקושי ישנה, אני לא מצליחה לאכול. גם ככה יש לי הפרעות אכילה וזה גרם לזה להתפרץ שוב. מאז המקרה כבר חוויתי עוד שלושה התקפי פרכוס כשבממוצע אני חווה פעם בחודש התקף".
למרות מצבה הבריאותי של הרמן, היא לא מתכוונת לוותר, ומתכננת לצאת למלחמה נגד מי שהפיץ את הסרטון. "הגשתי ביום ראשון תלונה במשטרה", אמרה. "אני מנסה למצוא עורכי דין שיעזרו לי בתביעת אזרחית וכמו שאותם מתנגדי חיסונים לא בוחלים באמצעים, גם אני אעשה הכל כדי שהאמת תצא לאור, אבל בצורה חוקית".
בכתבה זו שולבו סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות. אם צילמתם או ידוע לכם מי צילם, אנא צרו קשר במייל האדום