משפחתו של מישל ניסנבאום, בן 59 משדרות, שהוגדר מאז 7 באוקטובר כנעדר, עודכנה באחרונה שהוא ככל הנראה נחטף לעזה. מישל, אב גרוש לשתי בנות, שוכר דירה בשדרות ב-7 השנים האחרונות.
2 צפייה בגלריה
מישל ניסנבאום
מישל ניסנבאום
מישל ניסנבאום
בבוקר 7 באוקטובר עבר באזור מפלסים ושם נתקל במחבלים. מאז נותק עימו הקשר, ובמשך 60 ימים משפחתו לא ידעה מה עלה בגורלו. באחרונה הם התבשרו כאמור שהוא כנראה נחטף ומוחזק בשבי החמאס.
במכתב שנשלח אמש לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשאר חברי קבינט המלחמה, דורשים בני משפחות החטופים לפעול לשחרור את יקיריהם על סמך מידע מודיעיני רפואי שהגיע על מצבם הבריאותי. המידע מבוסס בין היתר על עדויות שחלקן נמסרו אתמול לחברי הקבינט.
פרופ' חגי לוין, ראש ציר רפואה במטה משפחות החטופים, מצטרף לדרישה כעד מומחה: "מבין החטופים, לפחות שליש סובלים ממחלות רקע המצריכות טיפול רפואי קבוע. היעדר טיפול הולם במחלות אלו כרוך במקרים רבים בסכנת חיים מיידית, ובמקרים אחרים בסיכון לסיבוכים בלתי הפיכים כדוגמת שבץ או התקף לב".
2 צפייה בגלריה
מפגש משפחות החטופים עם קבינט המלחמה
מפגש משפחות החטופים עם קבינט המלחמה
פגישת קבינט ניהול המלחמה עם משפחות החטופים
עוד צוין במכתב: "חטופים רבים סובלים מפציעות שנגרמו בעת החטיפה או לאחריה, כולל פצעי ירי, קטיעות גפיים, חדירת רסיסים ועוד. פציעות לא מטופלות כרוכות בסיכון חיים, סיכון לסיבוכים ונכות קבועה, כאב חריף וכרוני וסבל לא אנושי. חלקם עברו זוועות לא אנושיות. רבים מהם לא קיבלו טיפול רפואי הולם למצבם.
"אנו מצפים מכם לדאוג כי משרד הבריאות יפרסם בדחיפות דוח רפואי מדעי המפרט את הסיכונים הבריאותיים הכלליים והספציפיים עבור האנשים שנמצאים בשבי על מנת שעובדות אלה יהיו מונחות בפניכם, בפני הצלב האדום ובפני כל העולם".
כל אלה מצטרפים לעדויות הקשות בדיון על סקירת פעילות משרד הבריאות בטיפול בשבים והשבות בוועדת הבריאות של הכנסת, שבו אמרה ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות ד"ר הגר מזרחי כי מחבלי חמאס נתנו לחטופים כדורי הרגעה מסוג קלונקס כדי שייראו מאושרים טרם שחרורם. עוד אמרה בהתייחסה לטיפול בחטופים ששבו: "תועדו גם פשעי מלחמה שעיקרם היעדר טיפול רפואי נאות".