חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה במשטרת ראשון לציון עצרו היום (חמישי), בתום חקירה סמויה, שני תושבי נתניה בשנות ה-20 לחייהם ותושב חולון בשנות ה-40 לחייו בחשד לסחיטה, הצתת רכב והשלכת בקבוק תבערה לעבר חצר ביתו של חבר כנסת לשעבר תושב ראשון לציון. לפי החשד, הסחיטה החלה בעקבות סכסוך עסקי בנוגע לייבוא סחורות מחו"ל.
בליל הסילבסטר, קצת אחרי חצות, התקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה בדבר חשד להשלכת בקבוק תבערה לעבר חצר בית בראשון לציון. כמה ימים לאחר מכן הגבר, חבר כנסת לשעבר, שלעבר ביתו הושלך בקבוק התבערה, התלונן כי רכבו הוצת. החקירה הועברה ליחידה ללוחמה בפשיעה של תחנת המשטרה בראשון לציון.
עם התפתחות החקירה התחזק החשד כי הרקע לסחיטה הוא סכסוך עסקי בין הקורבן לאדם אחר על רקע ייבוא סחורות מחו"ל. הסכסוך פרץ על רקע סוגיית התשלום בין חבר הכנסת לשעבר לאדם שאיתו הוא נמצא בקשר עסקי.
גורם משטרתי שבקיא בפרטי החקירה אמר כי לתוך הסכסוך העסקי הוכנס "צד שלישי" שלפי החשד החל לסחוט את הקורבן, תוך הפעלת אמצעי לחץ על ידי הצתת הרכב והשלכת בקבוק התבערה. חוקרי המשטרה אספו ממצאים בזירה ובסביבתה, לצד הפעלת אמצעים טכנולוגים מתקדמים, שהובילו למעצר שני החשודים.
קורבן הסחיטה, ששמו אסור לפרסום, נבחר לכנסת לפני יותר מעשור וכיהן בה במשך חמש שנים.