הדוברת בערבית של מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה על התפטרותה כמחאה על מדיניות הבית הלבן בנוגע למלחמה של ישראל בעזה. הדוברת, הלה רארית, עבדה במחלקה כ-18 שנים והייתה מקבילתו בשפה הערבית של דובר מחלקת המדינה מת'יו מילר. התפטרותה היא ההתפטרות המחאתית השלישית במחלקה בעקבות המלחמה בעזה.

3 צפייה בגלריה
פגישת בנימין נתניהו וג'ו ביידן במלחמת חרבות ברזל
פגישת בנימין נתניהו וג'ו ביידן במלחמת חרבות ברזל
שלושה כבר התפטרו בגלל המדיניות כלפי ישראל. ביידן ונתניהו
(צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
3 צפייה בגלריה
הודעת התפטרותה של הלה רארית, דוברת מחלקת המדינה בערבית
הודעת התפטרותה של הלה רארית, דוברת מחלקת המדינה בערבית
ההודעה הפומבית על התפטרותה בלינקדאין: "דיפלומטיה. כוח לשלום"
(צילום מסך מתוך לינקדאין)
רארית, במקור ממרוקו, הודיעה כי התפטרה בגלל "התנגדות למדיניות ארצות הברית בעזה". בהודעה שפרסמה בלינקדאין כתבה: "דיפלומטיה, לא נשק. צריך להיות כוח לשלום ואחדות".
באתר מחלקת המדינה מתוארת הדוברת בערבית לשעבר כ"נלהבת מדיפלומטיה ושבירת מחסומים באמצעות תקשורת והבנה הדדית". כשהצטרפה למחלקה לפני כמעט שני עשורים כיהנה כפקידה מדינית במערך הפוליטי ובמערך לזכויות אדם, ומאז כיהנה במספר תפקידים שונים בקונסוליות של ארה"ב בתימן, הונג קונג וקטאר.
סגן דובר מחלקת המדינה ודנט פאטל התייחס להתפטרותה במהלך תדריך לעיתונאים בבית הלבן, ואמר כי "ההחלטה של כל אדם אם להמשיך להיות מועסק על ידינו היא אישית שלו. אני יכול לומר שאנחנו מאוד ברורים לגבי המטרות שלנו ומה אנחנו רוצים: לראות את החטופים משוחררים, לראות הפסקת אש שמלווה בסיוע הומניטרי וגם לראות את חמאס מובס ומפסיק את מתקפות הטרור נגד ישראל. אנחנו נמשיך לעבוד כל יום כדי להשיג את המטרות האלה".
3 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
5.5 מיליארד הוקצו לחידוש מערכות דוגמת "כיפת ברזל"
(צילום: REUTERS/Elizabeth Frantz, REUTERS/Hannah McKay)
לפני יומיים חתם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על חבילת סיוע רחבת היקף לבעלות בריתה של ארה"ב, הכוללת כ-14 מיליארד דולר כסיוע ישיר לישראל - אחרי יותר מחצי שנה של מאבקים פוליטיים חסרי תקדים. בתוך הסיוע הישיר הוקצו 5.5 מיליארד דולרים לחידוש מערכות "כיפת ברזל" ו"קלע דוד", ו-1.2 מיליארד דולרים ל"מגן אור", מערכת הגנה מבוססת נשק לייזר שמיועדת ליירוט רקטות קצרות-טווח, ועדיין נמצאת בשלבי פיתוח. 4.4 מיליארד דולרים לחידוש מערכות הגנה וצרכים נוספים, ו-3.5 מיליארד דולרים לרכישת מערכות נשק מתקדמות.
התפטרותה של רארית היא כאמור ההתפטרות השלישית שמהווה אקט מחאה בעקבות המלחמה, כאשר רק לפני חודש התפטרה אנל שלין, פקידה במערך זכויות האדם של המחלקה. לפניה, בחודש אוקטובר, הגיש את התפטרותו מנהל המערך שפיקח על העברת נשק למדינות זרות ג'וש פול. מאז הפכו השניים לקולות בולטים נגד מדיניות הבית הלבן כלפי ישראל בתקשורת המקומית.