רזאן עבאס, נערה בת 17, נהרגה הלילה (בין שלישי לרביעי) מירי תועה במהלך חילופי אש ארוכים בכפר כנא שבגליל התחתון, בעת ששהתה בחדר שלה. במסגרת חילופי האש נורו יריות לעבר כמה בתים באזור. בתיעוד מהיישוב נראה ירי לעבר עמודי חשמל במטרה לגרום להפסקת חשמל על מנת שלא ניתן יהיה לתעד את הירי במצלמות האבטחה. אחר כך נמשך הירי הכבד.
הצעירה פונתה תחילה לבית החולים האיטלקי בנצרת ומצבה הוגדר אנוש. צוותי מד"א שפינו אותה לבית החולים ביצעו עליה פעולות החייאה, אך לבסוף כאמור נאלצו בבית החולים לקבוע את מותה. המשטרה הגיעה למקום, פתחה בחקירה בחשד לרצח והחלה בסריקות. כעבור כמה שעות נעצרו שישה חשודים, תושבי כפר כנא. המועצה המקומית בכפר כנא גינתה את המעשה והכריזה על יום אבל ושביתה.
2 צפייה בגלריה
רזאן עבאס, הצעירה שנורתה למוות
רזאן עבאס, הצעירה שנורתה למוות
רזאן עבאס, הצעירה שנורתה למוות
הדיווח על הנערה שנפצעה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע בשעה 23:59. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים האיטלקי בנצרת תוך כדי פעולות החייאה. שם כאמור נקבע מותה.
עבאס, תלמידת כיתה י"ב, התכוננה לטקס הסיום שלה. חברתה אמרה ל-ynet: "המצב קשה בכפר כנא. אנחנו חיים תחת ירי יום-יומי שנעשה על ידי אנשים חסרי אחריות, והתוצאה היא רצח של פרח מכפר כנא. רזאן היא חברה ואחות, וכולנו אהבנו אותה. המשטרה צריכה להעניש כל מי שהשתתף בירי וסיכן את חיי התושבים".
2 צפייה בגלריה
עבוד עבד אלקאדר שנרצח בטייבה רצח
עבוד עבד אלקאדר שנרצח בטייבה רצח
עבוד עבד אלקאדר, שנרצח בטייבה יממה לפני כן
אתמול בלילה נמצא עבוד עבד אלקאדר, צעיר בשנות ה-20 לחייו, קבור ללא רוח חיים בשטח פתוח בטייבה, כשעל גופו סימני אלימות. קרוב משפחתו, תושב העיר בשנות ה-30 לחייו, הסגיר עצמו למשטרה ונעצר בחשד לרצח. לפי החשד, הוא היכה באכזריות את עבד אלקאדר, ואז קבר אותו וכיסה אותו באיסכורית.
בתחילת השבוע מונדר אל-בחרי מת מפצעיו בבית החולים מאיר בכפר סבא, שבועיים אחרי שנפצע אנושות בפיצוץ רכב ליד ביתו בטייבה. הוא הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים.