פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד דוד אופק (47), תושב המושב חלץ שליד שדרות, בגין תקיפת שתי נהגות על הכביש בשני אירועים שונים, ללא סיבה נראית לעין ובזמן שרישיונו בפסילה - כשבין השאר הוא השליך פטיש על רכב של אחת מהן ואיים עליה עם בול עץ. מחקירתו עלה כי הוא הורשע ב-43 עבירות תעבורה בעבר.
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד עידן איבגי, בתחילת החודש נהגה אישה בת 34 בכביש לכיוון שדרות, כשבאותה עת גם הנאשם נסע באותה הדרך. בשלב מסוים במהלך הנסיעה השליך אופק פטיש על רכבה של האישה, התקרב אליה ופגע בחוזקה עם רכבו ברכב שלה - ואז היא האטה עד כדי עצירה מלאה בשול הימני של הכביש. בשלב זה ביצע הנאשם פניית פרסה, חזר לכיוונה - והתנגש ברכבה חזיתית.
כתב האישום מתאר כי האישה המבוהלת החלה השלב זה בנסיעה לאחור, אך אופק פגע שוב ברכבה ושני כלי הרכב נעצרו. הנהגת החלה בנסיעה כדי להימלט תוך שהיא מחייגת למשטרה לעזרה, ובמקביל המשיך אופק לנסוע בצמוד אליה תוך שהוא מנגח בעוצמה את רכבה כמה פעמים. בשלב מסוים במהלך הנסיעה הנהגת פנתה לאופק והתחננה בפניו שיעזוב אותה - אך הוא חייך לעברה והמשיך בנסיעתו.
3 צפייה בגלריה
משטרת ישראל עצרה חשוד בתקיפת נהגת
משטרת ישראל עצרה חשוד בתקיפת נהגת
הרכב של האישה מהמקרה הראשון
(צילום: דוברות המשטרה)

3 צפייה בגלריה
משטרת ישראל עצרה חשוד בתקיפת נהגת
משטרת ישראל עצרה חשוד בתקיפת נהגת
פטיש, בול עץ וסכין. כלי תקיפה שהיו ברכבו של הנאשם
(צילום: דוברות המשטרה)
בניסיון להימלט פנתה האישה לכיוון אחד המושבים הסמוכים, ואז אופק פגע עם רכבו בעוצמה ברכב שלה - שהועף מהכביש לתוך שטח חקלאי. האישה החלה בנסיעה בתוך השטח, אך כעבור כמה מטרים שקעה עם רכבה בבוץ ונתקעה במקום. לפי כתב האישום, בשלב זה אופק ירד מרכבו תוך שהוא אוחז בבול עץ, התקרב לכיוונה, הכה ברכב ואף שבר את אחד החלונות שלו. האישה, שחששה לחייה, צעקה לכיוונו והתחננה: ''אל תיגע בי, בבקשה אל תיגע בי. אני מצטערת, מה עשיתי לך?'', אך אופק המשיך לתקוף, פתח את דלת הרכב וצעק שתצא מהאוטו.
האישה המבוהלת השיבה לו, תוך שהיא כבר משוחחת בטלפון עם המשטרה: ''למה מכות? אתה יכול להסביר לי? אני יוצאת, רק אל תיגע בי", אך אופק המשיך לאיים ולצעוק עליה, תוך שהוא נושא פטיש ובול עץ: ''את לא יוצאת מפה עד שאת לא מביאה כסף, בשביל תיקון על האוטו''. בשלב מסוים היא ירדה מרכבה וביקשה מעובר אורח שלא יעזוב אותה עד שתגיע משטרה, ואז נכנס אופק לרכבו והמתין במקום עד שהגיעה המשטרה ועצרה אותו.
הנהגת זיהתה את הנאשם במסדר זיהוי, סיפרה על רגעי הפחד שאחזו בה ותיארה איך ניסתה להימלט ממנו אך ללא הואיל. בחקירתו במשטרה אמר אופק כי האישה נכנסה במראה של רכבו והודה כי השליך פטיש על הרכב והתנגש בו.
3 צפייה בגלריה
משטרת ישראל עצרה חשוד בתקיפת נהגת
משטרת ישראל עצרה חשוד בתקיפת נהגת
רכבו של הנאשם
(צילום: דוברות המשטרה)
כתב האישום מתאר כי כמה חודשים לפני כן תקף הנאשם נהגת נוספת - צעירה בת 18 שעצרה בשער קיבוץ אור הנר כדי לאסוף את אחיה הקטן, אך אופק הגיע באותה העת בנסיעה אחריה, התקרב לרכבה והחל לצפור פעמים רבות. הצעירה, שלא הבינה במה מדובר, המשיכה בנסיעה בעוד שאופק נוסע במקביל לרכבה בנתיב הנגדי. לפי כתב האישום, הצעירה הסיטה את רכבה ימינה, עצרה ופתחה את חלון הדלת כדי לשוחח עם אופק - שעצר באופן שחסם את המשך נסיעתה.
בשלב זה הנאשם פתח את החלון והחל לצעוק על הצעירה, שישבה ברכבה, תוך שהוא יוצא במהירות מרכבו ונע לכיוונה. הצעירה נבהלה, סגרה את החלון ונעלה את דלתות הרכב, ואז אופק הוציא מקל באורך של כ-60 ס''מ וחזר לכיוונה. לאחר שלא הצליח לפתוח את רכבה, הוא ירק עליו תוך כדי שהוא צועק על הצעירה, שהתקשרה לאביה כדי שיגיע לעזור לה, אך דקות ספורות לפני שהגיע - נמלט אופק מהמקום.
לאופק מיוחסות עבירות של סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה, איומים, חבלה במזיד לרכב, מעשה פזיזות בנהיגה, החזקת סכין או אגרופן, נהיגה בפסילה ונהיגה ללא ביטוח. "מדובר בעבירה שנעשתה באלימות חמורה תוך שימוש ברכב, פטיש, בול עץ ומקל", נכתב בבקשה להארכת מעצרו עד תום ההליכים. מחקירתו עולה כי יש לו עבר פלילי שכולל הרשעה בגין עבירות של התנהגות פרועה במקום ציבורי ואיומים, ועברו התעבורתי כולל 43 הרשעות.