הסופה "אלפיס" הגיעה הלילה (בין שלישי לרביעי) לישראל, ובהמשך תביא איתה כמויות שלג משמעותיות בהרים, בצפון ובמרכז, כולל בירושלים. לאחר שבשעות הלילה התחיל לרדת גשם בצפון, במהלך הבוקר והצהריים הוא יתפשט בהדרגה למרכז ולצפון הנגב. הרוח תתחזק והגלים יעלו, ומדי פעם יהיו ברקים ורעמים. ייתכן ברד וקיימת סכנת הצפות. הגשם יגיע בהדרגה גם לחלקים הפנימיים ולהרים, ובהרי הגולן החל לרדת הבוקר שלג. משעות אחר הצהריים הסערה תתגבר, והרוחות יגיעו ל כ-60 קמ"ש.
מהצהריים או הערב ירד שלג גם במרכז, כולל בירושלים. ההערכה היא שהוא ירד גם בלילה וייערם לכ-20-10 ס"מ, בעיקר בשכונות הגבוהות של העיר. שלג ירד גם בהרים נמוכים יותר של כ-600 מטרים. מחר בשעות הבוקר הטמפרטורה תעלה מעט, אך עדיין יהיה גשום וחורפי. השלג יהפוך לגשם ולכן אם ייערם - לא יישאר הרבה זמן על הקרקע. שלג כבד ירד בחרמון. מהיום בצהריים עד מחר תהיינה רוחות חזקות עם משבים של 60-80 קמ"ש לשעה ויהיו גשמים. גם ביום שישי יהיה גשום וחורפי עם שלג בחרמון. בשבת ירד גשם מקומי בהפוגות ארוכות, וביום ראשון לא צפוי גשם.

9 צפייה בגלריה
סופת "אלפיס" במושב אודם
סופת "אלפיס" במושב אודם
שלג במושב אודם בצפון רמת הגולן
(צילום: אורי קלנר)
9 צפייה בגלריה
סופת "אלפיס" בקיבוץ אל-רום
סופת "אלפיס" בקיבוץ אל-רום
שלג בצפון רמת הגולן
(צילום: דוברות המועצה האזורית גולן)
9 צפייה בגלריה
סופת "אלפיס" בקיבוץ אל-רום
סופת "אלפיס" בקיבוץ אל-רום
נערכים לשלג בצפת
(צילום: דוברות עיריית צפת)
9 צפייה בגלריה
שלג צפון רמת הגולן פעולות פילוס הכבישים בין היישובים
שלג צפון רמת הגולן פעולות פילוס הכבישים בין היישובים
שלג צפון רמת הגולן
(צילום: דוברות המועצה האזורית גולן)
9 צפייה בגלריה
שלג יורד בחרמון
שלג יורד בחרמון
האתר נסגר בשל הסופה. שלג בחרמון
(צילום: אתר החרמון)
9 צפייה בגלריה
מטיילים ברמת הגולן
מטיילים ברמת הגולן
לבן ברמת הגולן
(צילום: אביהו שפירא)


הטמפרטורות החזויות היום והלילה: ירושלים 3-8 מעלות, תל אביב-יפו 9-13, חיפה 7-10, באר שבע 4-13, לוד 8-13, נצרת 5-8, עין גדי 13-18, צפת 2-4, אילת 9-18, בית שאן 7-15, טבריה 8-11, קצרין 5-7, אשדוד 8-13, מצפה רמון 3-7 ועפולה 5-11.
ממשטרת מחוז ירושלים נמסר כי היא "תפרסם כל העת מידע על אודות חסימות כבישים ושיבושי תנועה בעקבות מזג האוויר. מומלץ לציבור להיות קשוב לאמצעי התקשורת. ניתן לקבל מידע על אודות שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110". יום הלימודים בירושלים יסתיים בשעה 15:00 בכל מערכת החינוך, כולל צהרונים, חינוך מיוחד ומעונות יום. 210 כלים הנדסיים ואלף עובדי עירייה יהיו פרוסים ברחבי העיר ומוכנים לפנות שלג ולפזר מלח.


בשל סופת השלגים יהיה אתר החרמון סגור היום, מחר ובשישי, והנהלת האתר מסרה כי על מועד הפתיחה תימסר הודעה. כשהאתר ייפתח מחדש תהיה בו כמות שלג גדולה מאוד, "בקנה מידה אירופי".
גם ביישובי יהודה ושומרון נערכים לשלג. מטה חירום הוקם, המועצה הכינה טרקטורים לפילוס השלג, נתיבי ישראל יספקו כלים למקומות הגבוהים במיוחד, האמבולנסים זכו לשרשראות שלג, והתקווה היא שמערכת החשמל לא תקרוס גם הפעם, כמו בעבר.
במקומות שבהם לא צפוי שלג נערכים להצפות. כך, למשל, בחיפה, שם צופים 60 מ"מ של גשם תוך זמן קצר, עם חשש לקריסת עצים, רמזורים וקירות תומכים ולנזקים בחופי הרחצה. העירייה הכינה צוותים לפינוי מכשולים, ניקוז מים, סיוע לקשישים ולבעלי צרכים מיוחדים, פינוי דיירים מדירות שיוצפו וטיפול בבעיות אחרות. עיריית נתניה פרסמה הוראות לתושבים, ובהן חיזוק וקיבוע חפצים העלולים להינתק ברוח חזקה כמו אנטנות ואדניות, הצטיידות בתאורת חירום ובבקבוקי מים, הימנעות מנסיעות מיותרות, ועוד.
החברה הממשלתית להגנת מצוקי חוף הים התיכון מסרה שקיים חשש ממשי להתמוטטות מצוקים ונפילות סלעים בחופי הים התיכון. החברה ממליצה לציבור הרחב לפעול במשנה זהירות ולהימנע משהייה בקרבה מסוכנת למצוקים (בסערת כרמל קרס מצוק בבית ינאי וביום שישי האחרון נרשמה שם גלישה של קטע מצוק).
9 צפייה בגלריה
גשם בירושלים
גשם בירושלים
גשם בירושלים, השלג בדרך
(צילום: קובי קואנקס)
9 צפייה בגלריה
גשם בירושלים
גשם בירושלים
(צילום: יואב דודקביץ')
משרד התחבורה קורא לציבור להיערך להפסקה אפשרית של שירות התחבורה הציבורית הבינעירונית אל רמת הגולן וממנה, וכן בצפת והגליל העליון, שומרון, בנימין, אזור ירושלים רבתי, גוש עציון והר חברון. שינויים בלוחות הזמנים ובמסלולי קווי האוטובוסים יעודכנו במוקד המידע הארצי לתחבורה ציבורית ובמוקדי השירות של המפעילים. רכבת ישראל נערכת להפעלת השירות באופן מתוגבר במקרה של חסימות כבישים, לרבות כביש 1.
מספרי הטלפונים של המוקדים: • רשות ארצית לתחבורה ציבורית - *8787 • רכבת ישראל - *5570 • חברת נתיבי ישראל- *2120 • נתב"ג - *6663

בגולן ובגליל העליון: לומדים קצר - ומרחוק

הרשויות בצפון נערכות לשלג הכבד שצפוי להתחיל משעות הצהריים. הלימודים בצפון רמת הגולן יתקיימו מרחוק. בצפת ובחלק מיישובי הגליל העליון יסתיימו הלימודים בשעה 12:00, וגם הסעות החינוך המיוחד ייצאו בשעה זו.
האזור המורכב ביותר הוא רמת הגולן, שם צפוי השלג להתחיל בשעות הצהריים, ועל פי התחזיות המחמירות להיערם לגובה של עשרות סנטימטרים. "אמנם ייתכן שבשעות הבוקר נוכל לקיים הסעות אל בתי הספר, אך לפי התחזית בשעות הצהריים, עם הערמות השלג, מצב הכבישים יהיה מסוכן ואנו דואגים לביטחון התלמידות והתלמידים", אמרו במועצה.
9 צפייה בגלריה
איילים במושב אודם
איילים במושב אודם
ארכיון. שלג במושב אודם
(צילום: AFP)
הלימודים בבתי הספר "אביטל", "ילקוט הרועים" ובית הספר ביישוב קשת ייערכו מרחוק. ביישובים נווה אטיב, נמרוד, אודם, אל רום, מרום גולן, עין זיוון, אורטל, שעל, קלע אלון, רמת טראמפ, אלוני הבשן וקשת לא יתקיימו הסעות תלמידים (יסודי ותיכון), כולל הסעות לחינוך המיוחד. גני ילדים ופעוטונים ביישובים אלה יפעלו במסגרת יישובית, בהתאם ליכולת היישוב. פעילות פנאי וחוגים תבוטל. במועצה הפנו קריאה מיוחדת למטיילים הלנים בגולן להגיע לחדרי האירוח והמלונות עד שעות הצהריים ולא לנוע בשעות הלילה.
מהמועצה האזורית הגליל העליון נמסר שבשל מזג האוויר, התלמידים בבתי הספר על ההר - תיכון "אנה פרנק", יסודי "נוף הרים" בקיבוץ סאסא ויסודי "פסגות" בקיבוץ יראון - יישלחו לבתיהם בשעות הצהריים ויילמדו באופן מקוון ביום חמישי.
בצפת הוחלט כי הלימודים בכל מוסדות החינוך, כולל החינוך המיוחד, יסתיימו ב-12:00. תלמידי בתי הספר ימשיכו ללמוד מרחוק מבתיהם. בעירייה יציבו החל מהבוקר טרקטורים, מפלסות ומפזרות מלח בנקודות אסטרטגיות בעיר ויחלו להפעיל אותם עם תחילת השלגים. המטרה המרכזית היא שמירת הציר המרכזי המוביל מהכניסה הצפון מזרחית של העיר, באזור הר כנען, לכיוון מרכז העיר ובית החולים זיו. ציר נוסף שיינתן לו דגש הוא הציר לפיקוד צפון.
במרכז הרפואי זיו בצפת נערכים להסעת צוותים רפואיים המתגוררים באזורים שונים של העיר ומחוץ לה, בכלי רכב עבירים בשלג. במקביל יופסקו במהלך ימי הסערה עבודות הבינוי והמיגון המתבצעות כיום בבית החולים.
ממד"א נמסר שצוותים מתוגברים ערוכים עם אמבולנסים בעלי הנעה כפולה ו"ג'יפבולנסים" עם שרשראות שלג, על מנת לתת מענה מהיר במקומות שבהם יהיה קושי להתנייד עקב מזג האוויר.
פורסם לראשונה: 22:53, 25.01.22