1 צפייה בגלריה
ניסים פיניש
ניסים פיניש
ניסים פיניש וכלא גלבוע
(צילום: דוברות שב"ס )
חוקרי היחידה הארצית לחקירות סוהרים בלהב 433 קיימו הבוקר עימות בין ניסים פיניש, שהיה קצין המודיעין בכלא גלבוע, לבין "נגה" - אחת הסוהרות שהתלוננה שנפלה קורבן למעשים מגונים מצד האסיר הביטחוני מחמוד עטאללה, לטענתה בידיעת הקצינים בכלא. פיניש חשוד ששיבץ סוהרות באגף הביטחוני לדרישתו של עטאללה, והתעלם מתלונות הסוהרות נגדו.
פיניש טען במהלך העימות כי אינו מכיר את נגה. היא הטיחה בו: "אתה משקר. באתי אליך והתלוננתי שעטאללה מטריד אותי, ואתה אמרת לי 'אל תתייחסי, עטאללה כל הזמן מבקש שהסוהרת הגבוהה והיפה תבוא לעבוד'". פיניש הכחיש בעימות כי אמר זאת לסוהרת, וטען כי "גם 'הילה' אמרה שנאנסה, והנה היא לא נאנסה. הפרקליטות סגרה את התיק".
החוקרת הראשית בתיק, רב פקד סתיו לובין, נדהמה נוכח דבריו של פיניש והבהירה לו: "התיק עדיין פתוח ולא התקבל החלטה. רוצה לספר לנו משהו שאנחנו לא יודעות?". פיניש השיב לחוקרת שבפרקליטות מסרו לו שהתיק נסגר. בפרקליטות מנגד השיבו כי התיק נמצא בבחינה, וטרם התקבלה החלטה. "ממילא, כל טענה אחרת, לרבות על עדכון של חשודים, היא חסרת כל בסיס", נמסר. גורם בכיר במערכת אכיפת החוק אמר ל-ynet כי הפרקליטות לא אמורה לעדכן את פיניש על כוונותיה, ועוד בטרם התקבלה הכרעה רשמית.
עו"ד קרן ברקעו"ד קרן ברקצילום: עמיר צוק
העימות בין נגה לפיניש מגיע באיחור של כמעט חמש שנים. כבר ב-2018 טענה נגה למעורבות של פיניש בסרסור הסוהרות וביקשה להתעמת איתו, אך בפרקליטות דחו את הבקשה וסגרו נגדו את התיק מחוסר אשמה - מבלי שביצעו אז חקירה מקיפה. חקירת הפרשה שנפתחה מחדש הסתיימה לפני כחודשיים, והתיק הועבר להכרעת הפרקליטות - שהחזירה אותו להשלמות חקירה במשטרה.
לפי ההערכות, הכרעה נגד קציני שב"ס החשודים בסרסור בסוהרות תתקבל במהלך חודש אפריל, במקביל לפרסום דו"ח ועדת הבדיקה הממשלתית למחדל בריחת האסירים מכלא גלבוע. פיניש, נציין, הודיע למקורביו לפני כמה חודשים כי בכוונתו לפרוש משב"ס עקב החשדות נגדו בפרשה, אך חזר בו והודיע שלא יפרוש. בשב"ס כבר בוחנים את האפשרות להדיח אותו מהארגון בתום החקירה הפלילית.
עו"ד קרן ברק, שמייצגת את הסוהרות, מסרה כי "דבריו לכאורה של ניסים פיניש הם שיבוש חקירה חמור. חמורה שבעתיים העובדה שלכאורה מדבריו עולה כי יש לו מקורות בפרקליטות שמדליפים לו מידע, בעוד הוא נחקר באזהרה בפרשה".