המאבק בפרוטקשן באזור הצפון: שוטרי המחוז הצפוני חשפו בתום חקירה מורכבת כנופיה של תשעה תושבי טורעאן שלפי החשד סחטו באיומים מאות אלפי שקלים מבעלי עסקים, קבלנים ובעלי קרקעות. כך הותר הבוקר (רביעי) לפרסום לקראת הגשת כתבי אישום לבית המשפט המחוזי בנצרת בגין סחיטה באיומים. בפתח הכתבה - תיעוד המעצרים.
בעקבות ירי לעסק בתחום המזון שממנו נפצע צעיר כבן 20 באורח בינוני, נפתחה חקירה סמויה שממנה עלה כי הקורבן סירב לשלם דמי חסות. בחקירה התברר כי מדובר בכנופיה שכל עיסוקה הוא לגבות דמי חסות באיומים, ומי שלא נענה לדרישות נאלץ לספוג מעשי אלימות וירי.
עם התפתחות החקירה נעצרו שניים מחברי הכנופיה, ובד בבד הצליחו חוקרי משטרת מחוז צפון לאתר עוד ועוד קורבנות שחששו להתלונן וחשפו מסכת של איומים ואלימות קשה שמטרתה לגבות מהם כסף ולהיות שותפים בעסקים בלי להשקיע.
2 צפייה בגלריה
9 חשודים מטורעאן נעצרו בחשד לפרוטקשן
9 חשודים מטורעאן נעצרו בחשד לפרוטקשן
מתוך תיעוד המעצרים
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
9 חשודים מטורעאן נעצרו בחשד לפרוטקשן
9 חשודים מטורעאן נעצרו בחשד לפרוטקשן
(צילום: דוברות המשטרה)
בחקירה עלה עוד כי חברי הכנופיה דרשו קבלנים ובעלי קרקעות תשלום עבור הקרקע שעליהם הם בונים, בטענה כי מדובר בשטח טריטוריאלי שלהם. לאחר חקירה מאומצת של היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) במרחב עמקים שכללה יותר מ-200 עדויות, הצליחה המשטרה לאסוף די ראיות שהובילו להגשת כתבי האישום.

"מקווה שיקבלו עונשי מאסר כבדים"

"טוב שעצרו אותם", אמר אחד מעשרות הנסחטים. "הם סיכנו את חיינו ולא היה מי שיעצור אותם". קורבן אחר אמר: "סבלנו מהם המון. הם התחילו לאיים ולבקש פרוטקשן על בנייה. אני מקווה שהם יקבלו עונשי מאסר כבדים בכלא".
במשטרה אמרו: "שוטרי מחוז צפון פועלים נגד כנופיות וארגוני פשע בתחומים רבים, תוך מתן דגש מיוחד על עבירות של סחיטה באיומים נגד בעלי עסקים, אשר מוצאים את עצמם לא רק תחת המעמסה של ניהול עסק עצמאי, אלא גם במצב שבו הם ובני משפחותיהם מאוימים ונזקים נגרמים לעסקיהם ורכושם הפרטי.
"משטרת מחוז צפון מפעילה את כל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להילחם בתופעה ותעשה ככל הנדרש כדי להבטיח את שלום המתלוננים, לעצור את העבריינים ולהובילם באזיקים אל בית המשפט".
סנגורם של שניים מהחשודים, עו"ד דניאל דרוביצקי, מסר בתגובה: "מציע להתאזר בסבלנות ולהמתין לבירור ההליך המשפטי בטרם מתן הצהרות. חזקת החפות עומדת למרשיי, על כן מציע לכולם להמתין עם הכותרות".
עורך דין וליד גאנם, שמייצג חלק נוסף מן הנאשמים, מסר: "רק היום הוגש כתב אישום. נקבל את חומר הראיות בימים הקרובים ולאחר שנעבור עליו נגיב בהתאם".