ערן ינקוביץ' (51), תושב קריית מוצקין אלמן ואב לשלושה, הוא הגבר שנהרג הבוקר (חמישי) מפגיעת רכב עת ששהה עם כלבו ריו בגינת הכלבים בשדרות ירושלים בעיר. "התכנון היה שהוא יוריד את הכלב לטיול שגרתי, אחר כך ייסע עם הבנות לטיול קיאקים ובערב יחזרו לעשות אצלי על האש", סיפרה גיסתו של ההרוג דקלה חזן. ינקוביץ' יובא למנוחות בשעה 15:00 בבית העלמין בתל רגב.
התאונה הקטלנית אירעה כמה דקות לפני השעה 8:00 בבוקר. חקירה ראשונית העלתה כי הרכב שפגע בינקוביץ' סטה ממסלולו, התנגש בג'יפ של המנוח - ואז התהפך לכיוונו. צוותים של מד"א שהוזעקו למקום קבעו את מותו של ינקוביץ', הכלב ריו לא נפגע. אישה כבת 50 שישבה ברכב שהתהפך פונתה במצב בינוני לבית החולים רמב"ם בחיפה, לשם פונה בהמשך גם נהג הרכב הפוגע שנפצע באורח קל.
7 צפייה בגלריה
ערן ינקוביץ'
ערן ינקוביץ'
ערן ינקוביץ' וזירת התאונה בגינת הכלבים בקריית מוצקין
(באדיבות המשפחה)
7 צפייה בגלריה
ערן וילדיו בליל הסדר האחרון
ערן וילדיו בליל הסדר האחרון
ערן וילדיו בליל הסדר האחרון
(צילום: ליאור אל-חי)
7 צפייה בגלריה
ריו הכלב
ריו הכלב
הכלב ריו
(באדיבות המשפחה)
אורלי, אשתו של ינקוביץ', נפטרה לפני שלוש שנים בגיל 46 ממחלת הסרטן. מאז הוא גידל לבדו את שלושת הילדים - רותם (21), עילאי (16) וליבי (10). "אחרי שאחותי נפטרה, ערן הפך להיות חלק מדמי", סיפרה הגיסה חזן. "הוא היה איש מאוד אופטימי, גידל את הילדים. תמיד התמודדנו ביחד, בשבתות ובחגים אין דבר כזה שהוא לא איתנו. הילדים חלק מאיתנו, אנחנו חיים אחד ליד השני".
לדברי הגיסה, בשעה 7:56 נשמע בום ענק שממנו הבינה כי משהו רע התרחש. "הוא יצא עם הכלב לטיול של בוקר, ואז שמענו את הבום ולא ראינו שום דבר בעיניים. בתחושה שלנו קרה לנו אסון, ערן לא ענה לבעלי שי כמה פעמים. בעלי רץ למטה ואחרי כמה דקות הוא לא ענה לי. הבנתי שקרתה טרגדיה, לא הבנתי את גודל הטרגדיה.
"הערתי את הילדים, רצנו לזירה, והבנו שהוא קיבל מכה ישירה. הבן אדם צנח עליו עם הרכב ופשוט פגע לו בראש. הייתה עוד מישהי צעירה עם הכלב שלה, שמעתי את הצעקה שלה, זאת הייתה צעקת מוות, ידעתי שקרה אסון אבל לא ידעתי מה גודל האסון ובטח לא משהו ששייך לנו. ערן היה הקודש של הילדים האלה. הוא היה כל העולם שלהם".
7 צפייה בגלריה
ערן עם ילדיו
ערן עם ילדיו
"הילדים היו כל עולמו"
(צילום: ליאור אל-חי)
7 צפייה בגלריה
כל המשפחה בטקס סיום של הבת הבכורה רותם
כל המשפחה בטקס סיום של הבת הבכורה רותם
בני המשפחה בטקס סיום קורס חובשות של הבת הבכורה רותם
(באדיבות המשפחה)
הגיסה סיפרה עוד: "הוא מאוד האמין בדרך של הילדים שלו, מאוד מרים להם, מפנק אותם. אין עניין של כן או לא, אין דבר כזה, תמיד כן, מה שלא יהיה התשובה היא כן. היה איש מיוחד במינו. אני עוד לא מעכלת את מה שקרה, זה לא יכול להיות שערן לא איתנו. הוא היה עמוד התווך, תמך בכולם. גם כשעברנו את המצבים המורכבים עם אחותי, הוא היה הופך את זה להומור שחור. תמיד פרקטי, תמיד חלק מאיתנו".
ינקוביץ' עבד כמה שנים בחברת אינטל ובתחילת החודש החל לעבוד בחברת מובילאיי. "הוא היה איש מאוד מוערך בצבא ובעבודה, חרוץ והומוריסטי", אמרה חזן. "בכל פעם שהיית צריך לשאול משהו ולקבל תשובה, ידעת שאתה יכול לפנות לערן. הוא היה החלק העיקרי של המשפחה".
7 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה
(צילום: כבאות והצלה חוף)
7 צפייה בגלריה
זירת התאונה בקרית מוצקין
זירת התאונה בקרית מוצקין
הג'יפ של ינקוביץ' והרכב שפגע בו
(צילום: ליאור אל-חי)

לזירת התאונה הוזעקו גם כמה צוותים של כיבוי אש ממחוז חוף שסייעו בחילוץ הנוסעת מהרכב שהתהפך. "הגענו למקום וראינו זירה קשה", סיפר ממלא-מקום מפקד המשמרת בשירותי כבאות והצלה יפתח וייסברג. "הרכב היה הפוך על הגג ובו אישה לכודה, עוד אדם נמצא מחוץ לרכב. פעלנו לייצוב הרכב ובעזרת כלים הידראוליים חילצנו את האישה".
פרמדיק מד"א אלכסנדר גרינבאום וחובש בכיר במד"א סמיח עבד אלקאדר סיפרו: "מדובר בתאונת דרכים קשה. הפצוע שכב בגינת הכלבים מחוסר הכרה וסבל מפגיעה רב-מערכתית קשה מאוד. ביצענו בו פעולות החייאה, אבל הפציעה הייתה קריטית ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו.
"נוסעת נלכדה ברכב שהיה הפוך ולאחר פעולות חילוץ מורכבות היא פונתה לבית החולים במצב בינוני. נוסע נוסף שנפצע קל טופל במקום ובהמשך פונה גם הוא לבית החולים".