החשוד ברצח יורי וולקוב במעבר החציה בחולון, שנעצר הערב (חמישי), הורשע רק השנה בדרישת נכס באיומים במסגרת הסדר טיעון מקל, אך מבלי שגובש הסכמה בעניין העונש שייגזר עליו בין סנגורו לפרקליטות. השופט קבע כי יש לגזור עליו עבודות שירות ומאסר על תנאי בלבד בטענה שהודה במעשה וקיבל אחריות עליו.
הצדדים הסכימו כי תוגש עתירה לגזור עליו מאסר בדרך של עבודות שירות, כאשר כל צד טען לתקופה אחרת. לפי עובדות כתב האישום המתוקן, בו הודה, המתלוננת בת ה-24 היא בעלת דירה בבת ים, שמחולקת לשלוש יחידות דיור. היא התגוררה באחת היחידות ואחיו של הנאשם התגורר אף הוא באחת היחידות.
3 צפייה בגלריה
החשוד שנעצר
החשוד שנעצר
החשוד שנעצר, הורשע השנה בדרישת נכס באיומים - אך לא נשלח לכלא

בין המתלוננת לבין אביו של הנאשם התקיימו קשרי ידידות. בשלב מסוים, בעת שאביו שהה אצלה, הובהל לבית החולים ואושפז. הנאשם סבר כי המתלוננת היא האשמה במצבו הרפואי של האב, ולפיכך, עליה לפצותו באמצעות העברת הדירה על שמו ועל שם בני משפחתו. בהמשך לסברה זו, הגיע הנאשם ליחידת הדיור בה התגוררה המתלוננת, ואיים עליה כי יש לה שעתיים להחזיר תשובה, האם בכוונתה להעביר לו את הדירה במלואה כפיצוי על מה שאירע לאביו.
הנאשם הוסיף איומים, לרבות איומים בפגיעה, ואף הורה למתלוננת להתקשר לעורכת דינה, תוך שהוא מנחה אותה לומר שהיא מעוניינת להעביר את הדירה על שמו ועל שם אחיו במתנה, לנוכח האירוע שעבר אביו. גם במסגרת זו המשיך הנאשם לאיים על המתלוננת. בת ה-24, בעקבות חששה מהנאשם, פעלה כדרישתו, התקשרה אל עורכת דינה, וציינה בפניה כי היא מעוניינת להעביר להם את הדירה - וזאת בזמן שהנאשם עומד לצידה ומאזין לשיחה.
בהמשך, הורה הנאשם למתלוננת לחתום על מסמכי הטאבו לצורך העברת הדירה על שמם, והיא עשתה כן, נוכח חששה. כעבור מספר שעות חזר הנאשם ליחידה, והורה למתלוננת לפנות את חפציה מהיחידה ולעבור ליחידה השלישית בדירה, ובהמשך, הודיע לה כי החליט שהדירה תועבר על שמו בלבד, והמתלוננת הסכימה לכך. לאחר מכן העביר את חפציו לדירת המתלוננת.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מעצר החשודים במעורבות הרצח במעבר החציה בחולון
תיעוד מעצר החשודים במעורבות הרצח במעבר החציה בחולון
תיעוד ממעצר החשודים, הערב
(צילום: דוברות המשטרה)
השופט הסביר כי "אין ספק שמדובר באירוע חמור שכלל מספר רכיבי איום ודרישה בלתי מתפשרת לקבלת נכס בערך כספי משמעותי. אין המדובר רק באיומים שנותרו 'בחלל האוויר' אלא בכאלה שהובילו לתוצאות באופן שהמתלוננת שוחחה עם עורכת דינה, ובהמשך אף חתמה על מסמכי הטאבו. לצד האמור לעיל, יש טעם מסוים בטיעון הסנגור בדבר ראיית הרקע לאירוע ומצבו הרפואי הקשה של האב, ככזה שיש בו כדי למתן, במידה מסוימת, את מידת האשמה".
לדבריו, "לא ניתן לשלול אפשרות כי ככל שמצבו הרפואי של האב לא היה כה חמור, האירוע לא היה מתפתח כפי שהתפתח. אני נכון להסכים עם עמדתה העקרונית של התביעה, לפיה יש לראות את האירוע על נסיבותיו, בשקלול מדיניות הענישה, ככזה המשקף מתחם הנע בין תקופת מאסר לריצוי בדרך של עבודות שירות עד לתקופה של 15 חודשי מאסר, והשאלה המרכזית העומדת לבחינה, נוכח הסדר הטיעון, היא מהי תקופת המאסר לריצוי בדרך של עבודות שירות שיש לגזור על הנאשם".
השופט הסביר כי לקח בחשבון את הנתונים הבאים: הודאת הנאשם וקבלת האחריות; העובדה כי בסופו של יום הדירה נשארה בחזקתה ובבעלותה של המתלוננת; היעדר הרשעות קודמות; וגילו הצעיר.
3 צפייה בגלריה
לנה וולקוב, שבעלה יורי נדקר אתמול למוות בחולון
לנה וולקוב, שבעלה יורי נדקר אתמול למוות בחולון
לנה הגיבה על מעצר החשוד ברצח בעלה יורי. "מקווה שזה האדם הנכון"
(צילום: דוברות איכילוב)
הוא ציין: "נראה מכלל הנתונים כי אין מקום למיצוי הדין עם הנאשם, שכן האירוע על פניו נראה ככזה שאינו משקף את אורחות חייו. יחד עם זאת, לא אוכל לקבל את עמדת הסנגור, לפיה ניתן במקרה דנן להסתפק בתקופה בת שלושה חודשים לריצוי בדרך של עבודות שירות. ראיתי לנכון להטיל על הנאשם את העונשים הבאים: שישה חודשי מאסר לריצוי בדרך של עבודות שירות ומאסר על תנאי".
הצדדים התווכחו על משך עבודות השירות, ואמש לפי החשד דקר למוות בן ה-22 את יורי וולקוב. הרצח אירע כאשר וולקוב ורעייתו לנה הלכו לראות דירה בחולון, המתינו במעבר חצייה ברחוב אילת - ובאור ירוק החלו לחצות. רוכב הקטנוע חתך אותם באור אדום וכמעט פגע בהם - והאישה הספיקה לצלם אותו. רוכב הקטנוע ראה את האישה מצלמת, חזר אליה ודרש ממנה: "תביאי מה שצילמת". וולקוב ביקש ממנו להמשיך לנסוע - ונדקר בחזהו על ידי הרוכב.
בתיעוד שפורסם מהתקרית נראה וולקוב מדבר עם אשתו - כשלפי חברת המשפחה הוא אמר לה "אני לא מרגיש טוב" - ואז נופל על הרצפה. החשוד ברצח נעצר כאמור הערב יחד עם שני חשודים נוספים ששהו עימו בדירה בה נתפס ברחוב יוטבתה בחולון - ונבדק הקשר ביניהם. בהמשך צפויה להיעצר אישה נוספת שהייתה עם השלושה - ונפגעה מירי לעבר כלב שהתנפל על אנשי המשטרה שהגיעו למקום.
לנה וולקוב הגיבה על המעצר של החשוד ברצח בעלה מול עיניה: "אני מאוד מקווה שזה הוא. זאת הקלה גדולה שהוא נתפס, פחדתי שהוא לא ייתפס בגלל שהוא היה עם קסדה ובגדים שחורים בלי שום סימן. אני מתפללת שזה האיש. אם זה לא היה הוא - הוא לא היה שולח כלב על השוטרים". דריה, בתו של יורי, הגיבה אף היא: "אני שמחה שעצרו את הרוצח. אם זה הוא - שיקבל עונש בכלא לכל החיים. הוא לקח את החיים של אבא שלא עשה כלום".
לנה ביקשה בשיחה עם ynet סיוע במימון קבורת בעלה בבית העלמין בחולון. "אני מאוד מבקשת מקום בבית העלמין בחולון, אין לנו אוטו ואני לא יכולה לנסוע לירקון. אני רוצה שיקברו את יורי שלנו בחולון, ליד הבית שלנו בבת ים". ההלוויה של יורי אמורה להתקיים ביום ראשון הקרוב, ובמשפחה סבורים כי אין להם די כסף על מנת לרכוש חלקת קבורה בבית העלמין בחולון.
פרטי חשבון הבנק לסיוע במימון קבורתו של יורי וולקוב: ילנה גולטיאייב בנק יהב מספר 04 סניף 131 הקריה תל אביב מספר חשבון 225529
לתמיכה במשפחה: https://giveback.co.il/project/70423