בצל המתיחות הביטחונית הגבוהה אירע אמש (יום שבת) רצח חריג בשכם, ולפי הפלסטינים הצעיר שנורה למוות על ידי קבוצה של רעולי פנים בקסבה של העיר היה משת"פ של השב"כ הישראלי וסייע בהפללתם של רוב מנהיגי "גוב האריות", חוליית טרור שהוציאה החל מהשנה שעברה שורה ארוכה של פיגועי ירי ושכוחות הביטחון הישראליים פעלו נמרצות כדי לסכל את בכיריה. ב"גוב האריות" קיבלו היום אחריות לרצח.
הצעיר שנרצח אמש הוא זוהיר רליד בן ה-23, תושב העיר העתיקה של שכם, המעוז של "גוב האריות". לאחר חיסולו פורסם סרטון שככל הנראה צולם אמש לפני הרצח, כנראה תחת איומים, ובו מודה רליד במסירת מידע לישראל. הוא אמר כי "נקשר ליהודים" אחרי שנסחט בעקבות סרטון שבו תועד מקיים יחסי מין עם צעיר אחר, שגם הוא לכאורה שיתף פעולה עם ישראל.
5 צפייה בגלריה
 זוהיר גליד
 זוהיר גליד
זוהיר רליד שפורסם אחרי שנרצח, בו הוא מודה ב"מעשיו" - תחת איומים
5 צפייה בגלריה
החמושים שנהרגו הלילה: מוחמד אל-עזיזי, ועבוד סובח
החמושים שנהרגו הלילה: מוחמד אל-עזיזי, ועבוד סובח
מוחמד אל-עזיזי ועבוד סובח, שניים מבכירי גוב האריות שלטענת הפלסטינים רליד תרם לחיסולם
"אחרי הווידאו ביקשו ממני להגיע לחווארה ופגשתי את ה'קפטן', קוראים לו אנואר. הוא ביקש ממני לעקוב אחרי שישאני ואשרף", אמר הצעיר בסרטון, בהתייחסות לשניים ממנהיגי גוב האריות שחוסלו על ידי ישראל, אדהם שישאני ואשרף מבסלט. הוא אמר בסרטון שקיבל בתמורה למידע שהעביר חבילת סיגריות. בסרטון הוא מודה גם באחריות לחיסולו של מייסד גוב האריות מוחמד אל-עזיזי ושל פעילי הארגון עבוד סובח ומוחמד דחיל.
בסרטון הוא מפרט על חיסולו של אל-עזיזי, שחוסל על ידי צה"ל ביולי אשתקד: "הם ביקשו ממני לתעד ולספר להם איפה אנשי הגוב הולכים ואיפה הם יושבים. באחד המבצעים לקחו אותי איתם למחנה ליד חווארה, שם הלבישו אותי כמוהם ולקחו אותי יחד איתם בג'יפ צה"לי והכניסו אותי למבצע החיסול – וכשהכול נגמר ביקשו ממני להיכנס יחד איתם לבית, להביא מסמכים ומכשירי קשר. בתמורה לכל זה קיבלתי חבילת סיגריות ו-500 שקלים".
5 צפייה בגלריה
חמושים בהלוויות בשכם
חמושים בהלוויות בשכם
חמושים בהלוויה בשכם בשנה שעברה של פעילי גוב האריות
(צילום: AFP)
הפלסטינים טוענים כי רליד היה אחראי גם לפיצוץ האופנוע שבו חוסל בכיר גוב האריות תאמר כילאני באוקטובר אשתקד. בחוליית הטרור אישרו כאמור כי אנשיהם רצחו את רליד בשל מעשיו לכאורה, ואמרו הבוקר כי ימסרו בהמשך פרטים נוספים על המקרה. ולדברי החוליה אנשיה מבצעים "פעולות חיפוש וחקירה בעניין הבוגד שחוסל הלילה".
משפחתו של רליד התנערה ממנו ומסרה: "אנו מתנערים מהבוגד זוהיר חליל רליד. אנחנו מכריזים שאין לנו קשר איתו. בושה וחרפה לכל בוגד, וכל הכבוד למי שניקו את העיר מאנשים כמוהו". לאחר הרצח מנגנוני הביטחון הפלסטיניים נכנסו לשכם על מנת להרגיע את הרוחות, אבל מהר מאוד פרצו מהומות וקריאות גנאי נגד משתפי הפעולה עם ישראל. במקביל, הוצתה יחידת דיור שבה התגורר, מעל בית המשפחה שהתנערה ממנו.
אף שכאמור סרטון ה"הודאה" נלקח כנראה תחת איומים - וכלל לא ברור אם נכונים הדברים שלפיהם רליד נסחט בשל תיעוד שלו מקיים יחסים עם גבר - באגודה למען להט"ב מסרו בעקבות הטענות הללו כי "נטייה מינית היא לא כלי לסחיטה ואיומים". עוד מסרו באגודה: "להט"ב ברשות הפלסטינית נרדפים ומאוימים בשטחי הרשות, חשופים לאלימות עד לכדי רצח ובמקרים רבים מבקשים להגיע לישראל ולמצוא בה מקלט כפי שאנחנו רואים בעשרות המקרים שמגיעים למחלקת חסרי מעמד באגודה. במציאות הקשה והאלימה הזאת מוטלת החובה הבסיסית על גורמי הביטחון הישראליים, לא לעשות שימוש בנטייה מינית ככלי מיקוח. על הפרקטיקה הזאת לחלוף מהעולם".