225 בני אדם נרצחו בחברה הערבית מתחילת השנה, 27 מתוכם בתקופת המלחמה. הרצח האחרון התרחש אתמול ביישוב ג'דיידה מכר, שם נורה למוות מוחמד עתבא (24), ונפצע קרוב משפחתו באורח בינוני-קשה.
1 צפייה בגלריה
מוחמד עתאבא
מוחמד עתאבא
יצא בעקבות רכבו הגנוב ונורה למוות. עתבא
לפי הדיווחים, יום לפני הרצח נגנב לעתבא רכב מסוג באגי. בשל חשדות שעלו אצלו, הוא יצא יחד עם קרוב משפחתו לנסות להחזיר את הרכב. באותם הרגעים אירע הירי, שלאחריו פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם נאלצו לקבוע את מותו.
במשטרה ציינו כי "בתום הערכת מצב בעקבות רצח הלילה של תושב ג'דיידה מכר, מפקד מחוז חוף הטיל את המשך החקירה על היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב אשר והרקע הוא פלילי".
רק לפני כשבועיים נפצעו שניים באורח קשה ובינוני בפיצוץ רכב. "לצערי הרב, היישוב שלנו סובל מאלימות ופשיעה קשה ואין מי שיטפל", סיפר תושב המקום. "תמיד שומעים רק סיסמאות. גם המשטרה אומרת שהתיקים מועברים ליחידות מיוחדות, אבל בלי תוצאות. תמיד אין פענוחים והפשע עולה ללא הפסקה".
בשבוע שעבר נרצחו שלושה בחברה הערבית תוך מעט יותר מיממה. בלילה שבין חמישי לשישי נרצח סוהיל פלאח (50), תושב ערב אל-היב שבצפון. גופתו נמצאה בשטח חקלאי וצוות מד"א קבע את מותו. המשטרה פתחה בחקירה, אבל טרם ברור כיצד נרצח.
בצהרי חמישי נרצח מוסטפא אבו אל-עסל (37) בשכונת ג'ואריש ברמלה, לאחר שנורה למוות ברכב. החשודים ברצח נמלטו בזירה. לפי עדויות, אל-עסל היה בדרכו "לפגוש אנשים כדי להוכיח שאינו קשור למקרה פלילי כלשהו". יום קודם לכן נרצחה איה עסיוי (24), תושבת לוד, על ידי רעול פנים שדקר אותה 20 פעמים לעיני ילדיה, בעת שהייתה ברחוב. המשטרה עצרה את קרובי משפחתה, אב ובנו, בחשד לרצח.