2 צפייה בגלריה
דיון ועדת הכנסת בבקשה להכריז על עמיחי שיקלי כפורש מסיעת ימינה
דיון ועדת הכנסת בבקשה להכריז על עמיחי שיקלי כפורש מסיעת ימינה
שיקלי
(צילום: דוברות הכנסת)
עמיחי שיקלי, לשעבר חבר כנסת מטעם ימינה, צפוי לקבל את המקום ה-14 ברשימת הליכוד לכנסת ה-25. מדובר באחד משלושת המקומות השמורים ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו לטובת שריון, מהלך שאושר על-ידי חברי מרכז הליכוד ועל-ידי המתפקדים בפריימריז האחרונים. בימים האחרונים הועברו לשיקלי שוב מסרים שלפיהם אם ירצה את השיריון המדובר ברשימה, המיקום יישמר לו והוא יקבל עדיפות.
שיקלי, שצבר פופולריות בקרב בוחרי הליכוד כשסירב להצטרף לקואלייצית בנט-לפיד על אף שנבחר לכנסת מטעם ימינה, טרם הביע רצון חד-משמעי לחבור לליכוד. ידוע כי בחן גם אפשרויות נוספות - ובשבוע שעבר אף טען איתמר בן גביר בריאיונות שערך כי שיקלי מקיים מו"מ עם הציונות הדתית ובצלאל סמוטריץ'. בן גביר טען אז כי השניים בחנו אפשרות לריצה משותפת זה עם זה.

2 צפייה בגלריה
 ועדת הבריאות
 ועדת הבריאות
תסיסה בליכוד על רקע מספר הנשים הנמוך. סילמן
(צילום: יואב דודקביץ')
מלבד המקום ה-14, לנתניהו שמורים עוד שני שיריונים במקומות הריאליים ברשימת הליכוד - המקום ה-16 והמקום ה-28. גם המקום ה-37 שמור לנתניהו, אך לפי הסקרים האחרונים נחשב ללא ריאלי. בשני המקומות הריאליים הנותרים ייתכן שנתניהו ישריין את עידית סילמן, שפרשה מהקואליציה הקודמת והובילה במידה רבה להתמוטטותה. בעבר הביעה סילמן רצון להשתלב בליכוד, ועם עזיבתה את הקואליציה נודע שקיבלה הבטחה להתמנות לשרה בממשלת נתניהו הבאה, אם תקום כזו.
בליכוד אומרים בימים האחרונים כי יש תמימות דעים בעניין השיריונים לשיקלי ולסילמן, אך במפלגה קיימת תסיסה של ממש בעקבות היעדר ייצוג מספק לנשים ברשימה. נכון לרגע זה, רק שש נשים צפויות לתפוס את מקומן בכנסת הבאה מטעם הליכוד, ואם סילמן תשולב המספר יעלה ל-7. בליכוד אומרים שעדיין מדובר במספר קטן מאוד, ונתניהו בוחן אם ניתן לשנות את המצב עוד לפני הגשת הרשימות.