ישיבת מועצת העיר ירושלים, שהתקיימה אתמול (ראשון) לרגל יום ירושלים, הסתיימה באמירות להט"בופוביות מצד חבר המועצה יוני יוסף ומצד סגן ראש העיר אריה קינג, פחות משבועיים למצעד הגאווה שצפוי להתקיים בבירה ב-1 ביוני.
3 צפייה בגלריה
(צילום: עמית שאבי, AFP)
במהלך הישיבה העלה יו"ר סיעת התעוררות, אדיר שוורץ, הצעה לשיפור מעמד קהילת הלהט"ב והציע לשלוח נציג רשמי מטעם העירייה למצעד. מלבד זאת הוצע להכשיר נותני שירות מטעם העירייה באופן שיותאם לצרכי הקהילה, ולהתחייב שהעירייה תגנה כל אלימות על רקע להט"בופובי.
יוני יוסף, חבר המועצה, קטע את דברי שוורץ ואמר כי "זה נושא שרוב תושבי העיר לא מעוניינים בו. ירושלים היא אחת מארבע ערי הקודש. יש פסיכולוגים ויש פסיכיאטרים, לא צריך (יחס – ג"כ) מיוחד. למה צריך לכל אחד במיוחד? לשנות מין לילדה בת 9 זה בסדר?". אריה קינג, סגן ראש העיר, אמר כי "אם הם (הלהט"בים – ג"כ) נורמלים, למה הם צריכים תקציבים נפרדים?".
3 צפייה בגלריה
יהונתן יוני יוסף חבר מועצה מועצת עיריית ירושלים
יהונתן יוני יוסף חבר מועצה מועצת עיריית ירושלים
חבר מועצת ירושלים יוני יוסף
(צילום: מתוך פייסבוק)
ראש העיר משה ליאון התנער מדברי חברי המועצה ואמר כי "הייתי מעדיף שלא ייאמרו הדברים".
יו"ר התעוררות אדיר שוורץ אמר: "מילים חשוכות ונבזיות נאמרו על ידי חברי מועצה שאמורים לשרת את כל תושבי העיר. ההצעה שהעליתי אתמול בישיבת המועצה, נוגעת לדיני נפשות. היחס מלא השנאה והמילים המזעזעות שנאמרו הם המשך ישיר של מדיניות שהביאה את ירושלים לתחתית מדד הגאווה".
בתגובה לדברים בדיון המועצה, אמר ח"כ יוראי להב הרצנו מיש עתיד, שמשמש יו"ר השדולה הגאה בכנסת: "אנחנו לא מקולקלים, לא חולים ולא צריכים טיפול רפואי או תיקון. אני מצפה מראש עיריית ירושלים, משה ליאון, לגנות את הדברים המזעזעים שנאמרו בנוכחותו מטעם סגנו".
יונתן ולפר, יו"ר הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, אמר כי "במסגרת דיון מכפיר בישיבת מועצת העיר ירושלים אומר משה ליאון שעיריית ירושלים נותנת מענה לכלל הקהילות, שבוע אחרי שעיריית ירושלים קיבלה ציון 0 במדד העירוני הגאה. אם זה לא מס שפתיים, אני קורא לו לבקר בבית הפתוח וללמוד על צרכי הקהילה בעיר במקום לשלוח אותנו לפסיכולוגים ופסיכיאטרים מחוץ לעיר".

המפכ"ל לארגוני הקהילה: "נגן על כל אדם"

בינתיים, לקראת ההיערכות לחודש הגאווה שיכלול עשרות אירועים ברחבי הארץ, נפגש מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי עם חברי ארגוני הקהילה הגאה ברחבי הארץ. במשטרה אמרו כי הרקע היה גם עלייה במקרי הלהט"בופוביה.
3 צפייה בגלריה
מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי נפגש עם ארגוני הקהילה הגאה
מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי נפגש עם ארגוני הקהילה הגאה
המפכ"ל שבתאי עם חברי ארגוני קהילת הלהט"ב
(צילום: דוברות המשטרה)
ארגוני הקהילה הגאה הציגו למפכ"ל את כמות הדיווחים על מקרי אלימות ושנאה נגד חברי הקהילה, שהוכפלה בארבעת החודשים האחרונים – וביקשו להרחיב את ההדרכות וההסברה לשוטרים בנושא קהילת הלהט"ב. מלבד זאת, נמסר כי הם ביקשו לאפשר לאירועי הגאווה להתקיים בתוואי המארגנים, ללא קשיים, והציגו למפכ"ל בקשה להתייחס לכל איום שנשלח על רקע להט"בופובי, קלה כחמורה.
המפכ"ל אמר בדיון כי "משטרת ישראל חרטה על דגלה לשרת ולהגן על כל אדם בשוויוניות ללא כל הקשר למוצאו, דעותיו או זהותו המינית. כמדי שנה אלפי שוטרים יפעלו בחודש הגאווה על מנת לאפשר את חופש הביטוי והמחאה של קהילת הלהט"ב במצעדי הגאווה הנערכים בכל רחבי הארץ. ביצענו הכשרות ייחודיות כדי להקנות לשוטרים היכרות עם מאפייני הקהילה. אני מברך על המפגש".
במפגש השתתפו גם ראש חטיבת הקהילות תנ"צ סיגל טולדו, ראש חטיבת החקירות שלומית לנדס ונציגי ארגוני הקהילה באגודה למען הלהט״ב, מעברים לקשת הטרנסית, חוש"ן, איגי, טרנסיות ישראל והבית הפתוח לגאווה ולסובלנות בירושלים.