שלושה גברים אמריקנים חולצו מאי קטן באוקיינוס השקט, יותר משבוע אחרי שנסחפו אליו.
השלושה, גברים כבני 40, יצאו ב-31 במרץ מהאי פולוואט במיקרונזיה בסירת דיג קטנה. הם היו מנוסים בשיט באזור, אך במהלך השיט לאי פיקלוט הסירה שלהם ניזוקה, והמנוע שבק חיים. הם הגיעו לחוף של פיקלוט, אך לא הצליחו להזעיק עזרה ולדווח שהם נסחפו ותקועים באי.
1 צפייה בגלריה
צבא ארה"ב ומשמר החופים חילצו אמריקנים מ אי ב מיקרונזיה
צבא ארה"ב ומשמר החופים חילצו אמריקנים מ אי ב מיקרונזיה
התמונה שפרסם משמר החופים
שלושת הגברים הניחו על החול ענפים של עצי דקל ויצרו את הכיתוב HELP, וקיוו שמטוס שיעבור באזור יבחין בכיתוב. במהלך הימים הארוכים שבהם היו על האי ניזונו השלושה מאכילת קוקוסים, ושתו מים מבאר קטנה שהייתה באי - שאמנם לא מיושב, אך לעיתים מגיעים אליו דייגים.
שבוע לאחר מכן, ב-6 באפריל, דיווחה קרובת משפחה של אחד הגברים שהשלושה לא חזרו מהאי פולוואט - שם החלו את המסע שלהם. האי נמצא במרחק 185 ק"מ צפון-מערבית לאי פיקלוט, שבו היו השלושה. היא דיווחה על כך לרשויות בגואם, שטח חסות אמריקני באוקיינוס השקט.
משמר החופים של ארה"ב מסר כי הצי האמריקני פתח בסריקות אחרי השלושה, והצליח למצוא אותם ב-7 באפריל בפיקלוט - אחד ממאות האיים של מיקרונזיה. בצוות החילוץ אמרו כי הסימן שהם השאירו על החול היה "קריטי" למציאתם. מטוס של הצי הצניח להם "ערכות הישרדות". ב-9 באפריל הגיעו אנשי משמר החופים לחלץ את השלושה מהאי פיקלוט. רשת CNN דיווחה שאחד מאנשי משמר החופים נדהם לגלות שהוא קרוב משפחה רחוק של אחד הגברים.
לא מדובר בחילוץ הראשון מפיקלוט: ב-2020 שלושה גברים אחרים מצאו את עצמם תקועים על האי, אחרי שהדלק בסירה שלהם אזל. הם הצליחו לכתוב על החול את הכיתוב SOS, אותרו וחולצו.