חזרתי משלושה ימים בפראג ושלושה באמסטרדם. התמונה ברורה. בפראג תענוג להיות ישראלי. הצ'כים עוסקים בחייהם. באמסטרדם, כמו ברוב אירופה, התחושה לא פשוטה. נראה שההולנדים הפקירו את עצמם להמוני המוסלמים שהתיישבו בארצם לא כדי להיות הולנדים, אלא כדי להיות מוסלמים.
האנטישמיות חזרה. האירופאים התמימים לא מבינים שהטרור האיסלאמי-חמאסי-דאעשי, אחת מטרתו: איסלאמיזציה של העולם המונותאיסטי, הרג כל הנוצרים והיהודים. בהיותי באמסטרדם, חשתי צורך לסייר בבית אנה פרנק. בסיור, כבן לניצולת שואה, הרגשתי את זוועות העבר, אך התחושה הקשה הייתה גם סוג של הווה, ואודה שחלחל בי חשש גם לעתיד. לנרצחי 7 באוקטובר פשוט לא היה זמן לכתוב יומן.
התחושה הזו נבעה מכך שכמעט בכל רחוב באמסטרדם, מגורים ומסחרי, מונף דגל פלסטין. בחנויות רבות יש כיתובים למען שחרור פלסטין, ובכיכר דאם המרכזית כמעט בכל יום מתקיימת הפגנת "פרי פלסטיין" של מאות – רובם מקומיים תמימים שאינם מקשים בקושיות, לצד מהגרים איסלאמים. מגיעה משאית ענקית ומאובזרת בכל מצרכי ההפגנה – שלטים, הגברה, מגפונים, איגרות הסברה ותמונות קשות מעזה לכאורה. המפגינים מגיעים במאורגן לביצוע המשימה. 200 מסגדים כבר הוקמו בהולנד. למקומיים אין מושג מה הסיפור ומה האמת. 7 באוקטובר היה עבורם עוד ידיעת חדשות.
1 צפייה בגלריה
הפגנות פרו פלסטיניות מול מוזיאון השואה נגד ביקור יצחק הרצוג באמסטרדם, הולנד
הפגנות פרו פלסטיניות מול מוזיאון השואה נגד ביקור יצחק הרצוג באמסטרדם, הולנד
הפגנה פרו-פלסטינית באמסטרדם
ההסברה האיסלאמיסטית המשומנת והממומנת שטפה את מוחם, ומבחינתם – אתמול הטרנד היה צמחונות, היום עזה, ומחר יפגינו נגד הפלות. האור היחיד במנהרת האיסלאם החשוכה הזו היה ציוץ של ראש הממשלה ההולנדי הנבחר חרט וילדרס, אוהד ישראל: "אתמול צעקו אללה אכבר במוסקבה, מחר יצעקו באמסטרדם, בברלין, בפריז ובלונדון אם לא נעצור אותם".
הולנד לא לבד. רק השבוע פורסם מה עולל שוטר אנטישמי – נאצי מודל 2024 - בביקורת הגבולות במנצ'סטר לשני ישראלים תמימים לאחר שנחתו בעיר. מעניין אם הבריטים ימצו עימו את הדין.
האם ייפול האסימון למנהיגי העולם המערבי שהתהפכו עלינו, ששכחו מה הוביל אותנו להחזרתה בצדק של רצועת עזה לתקופת האבן?
האם ייפול האסימון למנהיגי העולם המערבי שהתהפכו עלינו, ששכחו מה הוביל אותנו להחזרתה בצדק של רצועת עזה לתקופת האבן? האם הם מבינים שרחמיהם נתונים לעזתים ש-71% מהם תומכים בטרור החמאסי וברצח, אונס וחטיפת יהודים?
זה הם. מדוע שיבינו? קל יותר להיות אמפתי כשלא פגעו בעמך שלך. אך איפה אנחנו? איפה לעזאזל ההסברה שלנו? חזרתי לארץ, נכנסתי למונית בנתב"ג ומה אומר לי הנהג? "ראית, ביבי שוב גידל ביצים והכניס לאמריקאים בגלל הווטו, הראה להם שהוא לא סופר אותם, חזר להיות ימין". לשמוע ולא להאמין. אם עד עכשיו עוד היה ספק בליבי, כעת ברור לי שבגלל נתניהו - שנראה כי יהבו ממשיך להיות נתון להישרדותו - מדינת הביבי שלנו מפסידה במלחמה, שעה שצה"ל מנצח בקרב.
אתה שוב מתבלבל, נתניהו: ארה"ב לא נלחמת בישראל. ארה"ב נלחמת בך ובממשלת סמוטריץ'-בן גביר שהקמת. ארה"ב אוהבת את ישראל ותומכת בה, אך סולדת ממך ומממשלתך כמו בערך רוב העם, ש-82% ממנו לא יצביע לך, לפי הסקרים.
חייבים מערך הסברה ראוי. ישראל כץ יכול להמשיך לזמן שגרירים ולנזוף בהם על מדיניות ממשלותיהם, למרות שהוא יודע שחוץ מכותרת בעיתון זה לא מזיז לאף אחד. לו המדינה הייתה מקצה שכל, כסף וארגון, היינו מקימים מערך הסברה ברמת חיל האוויר והמוסד, ומארגנים בין השאר בימות הפגנות פרו-ישראליות וסרטוני הסברה בכיכרות המרכזיות בעולם, קונים פריים-טיים טלויזיוני לתשדירי הסברה, ועוד. אבל אז, לא היה נשאר כסף לממן את הסחטנות החזירית של השותפים הקואליציוניים, שבזכותם נתנהיו שורד ובדרך מוליך את כולנו לתהום.
ואיפה אתם, ח"כי הליכוד?
ממי פאר הוא יועץ אסטרטגי, "פאר לוין תקשורת"