איש הברזל והמפקד הנערץ נהרג בתאונה בחופשה מהצבא: הטריאתלט ואיש הברזל חן יהלום נהרג אתמול (יום שבת) בבוקר מפגיעת רכב בעת אימון רכיבה בכביש 44, סמוך לחולון. מועד הלווייתו טרם נקבע.
1 צפייה בגלריה
רב סרן במיל' חן יהלום ז"ל
רב סרן במיל' חן יהלום ז"ל
רב סרן במיל' חן יהלום ז"ל
(באדיבות המשפחה)
יהלום (35), רב סרן במילואים, הותיר אחריו אישה, שני אחים ואת אביו ואמו רוני ורחל. הוא גויס למילואים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר ושירת בגבול הצפון בסיירת מורן בחיל התותחנים.
ביום שישי האחרון חזר הביתה לחופשת התרעננות בת 24 שעות. אתמול בבוקר הוא יצא לרכיבה עם שניים מחבריו, וכאשר השלושה רכבו בשולי כביש 44 רכב פרטי פגע בהם והעיף אותם מאופניהם. שני חבריו נפצעו באופן קל, בעוד חובשי מד"א נלחמו על חייו של יהלום, ומותו נקבע בבית חולים וולפסון לאחר שנפגע בראשו.
יהלום מוכר לרבים מקהילת הטריאתלון והריצות בישראל, כשב-15 השנים האחרונות הוא נהג להשתתף בתחרויות רבות. לאחרונה ניצח במקצה חצי איש הברזל בישראמן 2022 לקבוצת הגיל 34-30 עם זמן של 5:09:04 שעות.
"הוא היה מלח הארץ, אחד שאף פעם לא התלונן", ספד לו אביו רוני הבוקר בשיחה עם ynet. "הוא בחיים לא התלונן על דבר ועשה רק טוב. חן היה מאלו שידע לעשות דברים טובים בסתר, בלי להגיד. למשל, אנחנו הוריו לא ידענו שהוא הצטיין בקורס הקצינים עד ששמענו על כך בטקס, אך כך הוא היה, מצטיין וצנוע".
לדברי האב, התאונה שבה נהרג בנו אירעה במהלך אימון שהוא רצה לעשות כדי להתרענן מימיו בצבא. בשנה שעברה יהלום השתתף באליפות העולם באיירון מן בהוואי. בשנת 2021 הגיע שמיני בקבוצת הגיל שלו בחצי איש הברזל באיירונמן טבריה.
"שמחתי שהוא יצא לחופשה, במיוחד לאחת שהוא לא היה אמור לצאת", אומר האב, שכמובן חשש יותר לחיי בנו כאשר היה בשבועות האחרונים בגבול הצפון. "היא יחסר לנו, תמיד כמשפחה תמכנו בו בנישה של הריצה והרכיבה, אבל תמיד כונן בנו החשש בשל הנסיעה על האופניים בצידי הכביש. לפני מספר שנים הייתה תאונה קטלנית במעורבות חלק מרוכבי קבוצתו, ובעבר חבר נוסף שלו נהרג בתאונה דומה בשרון. הוא יחסר לכולנו".