אביו של סגן השר אביר קארה מימינה, יגאל קארה, התייחס הבוקר (יום ב') לראשונה לתקרית שבמסגרתה התעמת אתמול עם פעילי ליכוד שהפגינו מחוץ לביתו בגלל החלק של בנו בממשלת בנט-לפיד. קארה תועד אומר לאחד מהם "אני חמוש, תיזהר, אני אירה בך", אולם בראיון לאולפן ynet הוא טוען: "אני בן 77. הנשק היחיד שיש לי זה מקל ההליכה שלי. הוא התחיל לנענע את הגדר ופחדתי שינסה לפרוץ. יש לי שתי נכדות בבית". צפו בראיון המלא.
- מה בעצם קרה שם אתמול? "הגיעו אלינו הביתה כמה חבר'ה עם מגפון, קיללו וקראו לאביר בוגד. אנשים באים אליך הביתה, צועקים ומקללים, ואף אחד לא יכול לעזור לי. אני אדם מבוגר שנמצא רק בבית".
- למה הם הגיעו אליך? למה לא הלכו להפגין מחוץ לביתו של אביר? "אני לא יודע".
2 צפייה בגלריה
אביו של אביר קארה מאיים לירות במפגין מחוץ לביתו
אביו של אביר קארה מאיים לירות במפגין מחוץ לביתו
משמאל: סגן השר קארה. מימין: מתוך התקרית אמש
(צילום: רמי בן יהודה, יריב כץ)
התלונה שהגיש סגן השר קארה:
- אמרת שם שאתה "חמוש". "פחדתי. הנכדות התחילו לבכות ולא ידעתי איך לסלק אותם. התקשרתי למשטרה אבל היא הגיעה יותר מאוחר. אין לי אפילו רישיון לנשק. חשבתי שאולי זה יפחיד אותם והם ילכו מפה".
- הבנתי שהגשתם הבוקר תלונה במשטרה וגם הוצאתם צו הרחקה. "אביר כנראה הוציא. לא יכולתי לישון הלילה ובבוקר היו לי כאבי ראש חזקים מאוד אז לא יצאתי מהבית. תשמעי, התנהגות כזאת לא ראיתי".
- אנחנו שומעים שחברי סיעת "ימינה" חווים כולם איומים והפגנות. זאת הפעם הראשונה שאתה מעורב בתקרית כזאת? "כן. אצלנו בבית היו רק שמחות. אני הייתי איש ליכוד חזק מאוד אבל יש כאן הסתה ברורה והפחדה. מנסים להפחיד וגם תוקפים. אלה אנשי 'רק ביבי'".
הוא סיפר על תקרית שאירעה לאחרונה בחנות לא הרחק מביתו: "באתי לשם לקנות משהו ובחור שעובד שם התנפל עליי, 'הבן שלך בן..., הוא שונא יהודים, הוא עוזר תערבים'. הסתובבתי והלכתי. אפילו לא סיפרתי לאביר. הייתי צריך באותו רגע להזמין לשם ניידת, אבל אין לי כוחות להתעסק עם הדברים האלו".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "עם קבלת התלונה במשטרה נפתחה חקירה שנמצאת בראשיתה. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת".