5 צפייה בגלריה
עומסים במתחם הבדיקות באיצטדיון המושבה בפ"ת
עומסים במתחם הבדיקות באיצטדיון המושבה בפ"ת
המתחמים ייסגרו מחר מוקדם - ולא ייפתחו בצאת הצום
(צילום: שחר גולדשטיין)
אלפי ישראלים יישארו בבידוד לפחות יום אחד נוסף וייתכן שאף יותר בשל יום כיפור - זאת מכיוון שלא יוכלו לבצע את הבדיקה לקיצור הבידוד במהלכו, ובמרבית מהמקרים גם שעות לאחריו. מתחמי הבדיקות של פיקוד העורף יעבדו היום (ד') במתכונת מצומצמת, עד 12:00 - מה שצפוי להביא לעומס קיצוני בהם, ואם זה לא מספיק - המתחמים לא יפעלו כלל בצאת יום הכיפורים. גם מתחמי הבדיקות של קופות החולים יפעלו במתכונת מצומצמת היום וייסגרו עד שעות הצהריים.
קופות החולים מאוחדת, לאומית וכללית יחדשו את הבדיקות במוצאי יום הכיפורים - במאוחדת ובכללית בפריסה רחבה, בלאומית במספר מוקדים מצומצם. במכבי יחדשו את הבדיקות רק ביום שישי. במקביל, המעבדות יהיו סגורות במהלך החג, כך שתוצאות הבדיקות של מי שייבדק היום צפויות להימסר לו רק ביום שישי לכל המוקדם.
5 צפייה בגלריה
עומסים במתחם בדיקות קורונה בראשון לציון
עומסים במתחם בדיקות קורונה בראשון לציון
צפי לעומסים כבדים בסופ"ש - בשל סגירת המתחמים בכיפור
(צילום: מוטי קמחי)

ל-ynet נודע ששאלת פתיחת המתחמים של פיקוד העורף בצאת יום הכיפורים הגיעה עד שולחנו של ראש הממשלה נפתלי בנט, אך לבסוף הוחלט שלא לפתוח אותם בחמישי בערב על מנת שתהיה פתיחה רחבה יותר ובכמה שיתר מוקדים בשישי בבוקר, וזאת מפאת מצבת כוח האדם.
על פי נהלי משרד הבריאות, מי שנחשף לחולה מאומת יכול לקצר את הבידוד ולצאת ממנו רק לאחר שקיבל תוצאה שלילית עבור בדיקת הקורונה אותה ביצע החל מהיום השביעי לבידוד, זאת אם נבדק ביום הראשון לבידוד.
המשמעות - מי שאמור להשתחרר היום ולא יספיק להגיע לאחד ממתחמי הבדיקות מפאת שעות הפעילות המקוצרות - יוכל לבצע את הבדיקה רק ביום שישי ולקבל את התוצאה ביום שבת לכל המוקדם או ביום ראשון בבוקר. כלומר, הוא יישאר בבידוד לפחות יום אחד נוסף שלא לצורך.
5 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
שאלת פתיחת המתחמים הגיעה עד לשולחנו - הוחלט שלא לפתוח אותם בצאת הצום
(צילום: אוליבייה פיטוסי)
5 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה קופת חולים מכבי ירושלים
בדיקות קורונה קופת חולים מכבי ירושלים
מבוטחי מכבי לא יוכלו לבצע בדיקה ממחר בצהריים ועד שישי. עמדת בדיקות של מכבי בירושלים
(צילום: AFP)
במוקד משרד הבריאות התקבלו אתמול פניות בנושא השחרור מבידוד ברקע יום הכיפורים. "אני קיבלתי פנייה בימים האחרונים בעניין, בין היתר ממישהו שאמור לעשות את בדיקת השחרור שלו מבידוד מחר אבל כל המעבדות סגורות", סיפר אתמול עובד במוקד משרד הבריאות. "הוא שאל האם זה אומר שהוא ייאלץ להישאר עוד בבידוד והשבתי לו שכן. זו ההוראה שקיבלנו למסור לפונים בנושא. הוא מאוד כעס כששמע את התשובה".
בתוך כך, במערכת הבריאות צופים עומסים כבדים במתחמי הבדיקות של פיקוד העורף והקופות בימים הקרובים, בין היתר בשל החשיפות לתלמידים מאומתים במערכת החינוך, כמו גם ברקע מספרי המאומתים הגבוהים שמשפיעים על מספרי הבדיקות. "אנחנו כבר רואים את העלייה מיום ליום בדיגומים לאור הצפי ואנחנו פותחים גם מחר וגם בצאת יום הכיפורים מתחמי בדיקות במוקדים רבים", אמרה מלי קושא, האחות הראשית של קופת החולים מאוחדת.
5 צפייה בגלריה
נבדקים במתחם בדיקות בירושלים
נבדקים במתחם בדיקות בירושלים
מי שאמור לסיים את הבידוד ביום כיפור יישאר ימים נוספים. בדיקות בירושלים
(צילום: EPA)
"לדעתי יהיה עומס גם הערב, גם מחר וגם בצאת הצום. אנחנו רואים שבמתחמי פיקוד העורף זמני ההמתנה ארוכים וגם אצלנו אך לא באותו אופן. בסך הכול מחר המעבדה שלנו עובדת וברגע שהיא תקלוט את הנתונים אז היא תוציא תשובות ויש גם תהליכים אוטומטיים של תשובות אז אני מאמינה שהנבדקים יקבלו את התשובות עד כניסת החג", ציינה אתמול.
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "מתחמי הבדיקות יהיו פתוחים לקהל בערב יום הכיפורים, יום רביעי, בחלק ממתחמי פיקוד העורף בשעות 12:00-06:00 ובחלק בשעות 12:00-08:00 וייעשה מאמץ לספק תשובה מוקדם ככל הניתן. במהלך יום הכיפורים, יום חמישי, ובצאתו לא תהיה אפשרות להידגם - למעט מקרים רפואיים שיידגמו במוקדי רפואה דחופה. מי שאמור לסיים את הבידוד ביום הכיפורים עצמו יכול לבצע את הבדיקה ביום שישי בחלק מן העמדות של פיקוד העורף בין השעות 08:00 ל-22:00 וישוחרר באותו היום".
פורסם לראשונה: 21:13, 14.09.21