אסתר קוניו (90), תושבת ניר עוז, תועדה על ידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, כשהיא מחזיקה נשק ומסמנת V לדרישתם. אסתר הצליחה להניס את המחבלים מביתה, ומנעה את חטיפתה בידיהם. בריאיון לסרט Voces del 7 de octubre - Latino Stories of Survival בארגנטינה, היא סיפרה על הדרך שבה הצליחה להבריח אותם - שיחה על הכדורגלן ליאו מסי.

"הרגשתי מישהו דופק על הדלת. דופק דופק. הם היו שניים, ואחד מהם שאל אותי 'איפה המשפחה שלך?'. אמרתי לו 'אין לי משפחה, אני לבד. אתה לא יכול לראות? תסתכל בבית'", היא סיפרה. המחבל השיב: "את באה איתי. אין פה אנשים, הכול הולך לעלות באש".
אסתר סיפרה כי אמרה לו "אל תדבר איתי", והוסיפה: "אני לא יודעת את השפה שלך. אתה מדבר ערבית, אני מדברת עברית בקושי. אמרתי לו 'אני מדברת ארגנטינאית, ספרדית'. הוא אמר 'מה זה ארגנטינה', אז אמרתי לו 'אתה צופה בכדורגל?', והוא אמר 'כן כן, אני אוהב כדורגל'. אמרתי לו 'אני מאיפה שמסי גר' והוא ענה 'מסי, אני אוהב את מסי'".
ברגע זה, סיפרה אסתר, המחבל הניח את הרובה בידיה, הצטלם איתה - ואז הוא וחברו עזבו. "אני מקווה שהוא יודע שהזכרתי אותו ובגללו ניצלתי", אמרה אסתר על מסי. "עכשיו אני מבקשת את הנכדים שלי. שני נכדיי. אמרתי שאם אפשר להתפלל לאלוהים, שינסה להוציא אותם החוצה בגלל שהם ילדים ששווים זהב. דוד ואריאל קוניו".
2 צפייה בגלריה
אסתר קוניו ברחה משבי חמאס בעזרת שיחה על ליונל מסי
אסתר קוניו ברחה משבי חמאס בעזרת שיחה על ליונל מסי
"אמרתי לו 'אני מאיפה שמסי גר' והוא ענה 'מסי, אני אוהב את מסי'"
(צילום: רויטרס, Fuente Latina)
2 צפייה בגלריה
סילביה קוניו אמא של דוד ואריאל קוניו שחטופים בעזה מציינים 100 ימי בשבי
סילביה קוניו אמא של דוד ואריאל קוניו שחטופים בעזה מציינים 100 ימי בשבי
סילביה קוניו עם תמונות בניה
(צילום: גדי קבלו)
דוד ואריאל קוניו נחטפו גם הם מקיבוץ ניר עוז. אשתו ובנותיו של דוד - שרון, יולי ואמה נחטפו יחד איתו, אך הן שוחררו במסגרת עסקת החטופים והוא נותר שם. סילביה קוניו, אימם של אריאל ודוד, סיפרה ל-ynet לפני כחודשיים: "אריאל הוא בן זקונים קלאסי, קצת מפונק. הבנות בקיבוץ קוראות לו 'פפיטו' כי זה הכינוי שאני נתתי לו מאז שהיה ילד. הוא נשמה, ילד כל כך טוב, והאמת שהוא גם חתיך וגבוה. אני רק מקווה שלא יחזור יותר מדי רזה".
כאמור, אחיו הגדול של אריאל, דוד, נחטף עם אשתו שרון ובנותיהם אמה ויולי. שלושה ימים לפני שהן הוחזרו לישראל, הוא הופרד מהן. "הבנות שואלות כל הזמן - 'מתי אבא חוזר? מתי הרעים משחררים אותו?' הן קמות בלילה ושואלות איפה אבא", סיפרה סילביה. "אני כל הזמן חושבת באיזה תנאים הם שם? חורף עכשיו. יש להם מספיק בגדים? הם אוכלים? מתנהגים אליהם כמו לבני אדם? אני לא ישנה בלילות כמעט. כל ביס שאני אוכלת גורם לי ייסורי מצפון כי אני לא יודעת אם הם אוכלים".