1 צפייה בגלריה
ארכיון
ארכיון
ארכיון
(צילום: דניאל בר און)
הסוכן המשטרתי הפיל עשרות שעל פי החשד מכרו סמים מסוכנים בטלגרם: הפרקליטות הגישה היום (יום א') שורת כתבי אישום נגד 29 נאשמים בגין סחר בסם מסוכן, ניסיון סחר בסם מסוכן ותיווך לסחר בסם, כל אחד על פי חלקו. זאת לאחר שנתפסו במסגרת פעילות משטרתית סמויה, כשהם סוחרים ומוכרים לסוכן משטרתי סמים - קוקאין, מתאמפטמין, ו-MDMA - בשווי מוערך של כחצי מיליון שקלים.
הקשר בין הסוכן המשטרתי לנאשמים החל דרך קבוצה בשם "טלקוק" באפליקציית המסרים טלגרם וכן במסגרת היכרות אישית עמו בעת עבודתו הבדויה כשליח של חברת "תן ביס". הסוכן המשטרתי, יצר קשר עם משתמשים שונים בקבוצת ה"טלקוק" במסגרתה מוצעים למכירה סמים מסוגים שונים.
על פי כתבי האישום שהוגשו על ידי עו"ד שחר לדובסקי לבתי משפט שלום שונים באזור השפלה, הסוכן המשטרתי יצר קשר עם משתמשים וביקש לרכוש מהם סמים מסוגים שונים. המשתמשים או מי מטעמם נפגשו עמו במספר מועדים ומכרו לו את הסמים תמורת סכומי כסף שסוכמו בין הצדדים. כך למשל השאיר אחד הנאשמים שקית סמים לשליח (הסוכן) בארון חשמל.
כחלק מסיפור הכיסוי שלו עבד הסוכן כשליח של חברת "תן ביס" ושליח של משקאות אלכוהוליים, ובחלק מן המקרים יצר קשר עם הנאשמים כך, כאשר חלק מהם מוכרים לו את הסם באופן ישיר ואחרים שולחים אחרים מטעמם על מנת לבצע את העסקה.
במקביל לכתבי האישום הוגשו נגד הנאשמים בקשות מעצר עד תום ההליכים וכן, במקביל לבקשות המעצר הוגשו גם בקשות לחילוט סכומי כסף שונים המצויים ברשות חלק מהנאשמים. כתבי האישום היום הם חלק מפרשה רחבה יותר במסגרתה הופעל הסוכן משטרתי למיגור הפשיעה בתחום הסחר סמים. בפרשה זו עד כה הוגשו כתבי אישום כנגד עשרות נאשמים.