אי-הוודאות סביב גורלם של חלק ממשתתפי מסיבת הדמים ברעים, כשבוע וחצי לאחר הטבח, עדיין קיימת. אריק פרץ (58) ובתו רות בת ה-17, שסובלת מניוון שרירים ושיתוק מוחין, נעדרים מאז המסיבה, וייתכן כי הם מוחזקים בידי חמאס.
יערית פרץ (26), אחותה של רות ובתו של אריק, סיפרה ל-ynet: "אבא שלי הלך עם רות למסיבה. הוא תכנן ללכת למסיבה שהייתה בין חמישי לשישי, ואז הציעו לו מההפקה של 'נובה' להישאר למסיבה שאחרי. הוא היה ממש שמח, והכול היה בסדר. שנים שהוא הולך למסיבות האלה ולוקח את רות, כי זה עושה לה ממש טוב והיא אוהבת את זה. היו פעמים שהוא היה לוקח אותה והיא לא רצתה לחזור. זה היה המנהג שלהם, ללכת למסיבות".
רות ואריק פרץ, שנעדרים מאז המסיבה ברעים
(ערכה: שחר אילוק)

1 צפייה בגלריה
רות ואריק פרץ
רות ואריק פרץ
"לא יודעים אם הם חיים או מה מצבם". רות ואריק פרץ
על אירועי השבת השחורה אמרה: "לצערי הם היו גם במסיבה הזאת, שנגמרה איך שנגמרה. דיברתי עם אבא בפעם האחרונה ביום שבת ב-07:40, איך ששמעתי על המצב. ידעתי שזה קרוב לגבול. שאלתי אותו מה קורה איתו, ולמה הוא לא יצא משם. הוא אמר שבקושי יש להם קליטה והוא לא יודע לאן ללכת. הוא אמר שכמעט כולם ברחו, ואמרתי לו שיש מחבלים ברחובות ושינסו לצאת משם כמה שיותר מהר. מאז נותק הקשר".
יערית הסבירה שעדיין לא ברור מה עלה בגורלם. "יש כמה עדויות, אי אפשר לדעת בסופו של דבר אם הם נחטפו. אמרו שראו אותו בורח עם רות על הידיים, ולא ראו לאן ומה היה איתם. ברור שאני רוצה להאמין שהוא עדיין בחיים וכנראה נחטף, וזה עדיף מלחשוב שלא אראה אותו יותר בחיים".
על אחותה אמרה בכאב: "קשה לי להאמין שהיא תצליח לחיות שם בגלל שיש לה צרכים מיוחדים. היא לא אוכלת רגיל, היא מוזנת מהבטן, וזקוקה להמון ציוד רפואי וטיפול שלא כל אחד יודע לתת. זה עצוב ממש. קשה לי להאמין שהיא תשרוד בעזה. היא גם מוגבלת ומשותקת ומתקשרת רק במילים מאוד בסיסיות. זה תקשורת שרק אנחנו במשפחה מבינים".
למרות שעבר כבר יותר משבוע מאז האירועים הקשים, יערית אומרת כי לאף אחד אין עדיין תשובות. "רק במוצאי שבת הצבא והרווחה אמרו לאחותי השנייה שהטלפונים מאוכנים בעזה, אבל אין מידע לגביהם ולא יודעים אם הם חיים או מה מצבם. זה מטורף שעברה כזו כמות של זמן ועדיין אין תשובות. אתה רואה שכל היום מודיעים בטלוויזיה, ואנחנו עדיין באוויר. אני בקושי מצליחה לתפקד. מזל שיש לי מקום עבודה שמגבה אותי, ומשפחה שנמצאת איתי. אני מעבירה את הימים בהמתנה, ומנסה להחזיק מעמד".