2 צפייה בגלריה
(צילום: עמית שאבי, קובי קואנקס)
יו"ר הציונות הדתית מגביר את המתקפות המילוליות על מי שהיו בעבר חבריו לסיעה. בריאיון לכאן ב' תקף ח"כ בצלאל סמוטריץ' את ראש הממשלה נפתלי בנט ויתר חברי הקואליציה אמר כי "מי ששותף לממשלה הזו לא צריך להכניס אותו לבית הכנסת. זה הדבר הכי לגיטימי בעולם".
לדבריו, "מי ששיקר, שרימה, שגנב קולות, שחבר לשמאל הקיצוני שפוגע בכל קודשי ישראל, מי שמכר את המדינה לתנועה האיסלאמית ועכשיו הולך לעשות אותו הדבר לתומכי הטרור ברשימה המשותפת – בהחלט לא ראוי. אני חושב שאנשים שהפנו עורף לציבור, אמורים להרגיש לא רצויים בציבור".
2 צפייה בגלריה
ח"כ מתן כהנא
ח"כ מתן כהנא
"סמוטריץ' מבייש את המושג 'ציונות דתית'". כהנא
(צילום: קובי קואנקס )
סמוטריץ' הפנה את חציו המילוליים גם כלפי שר הדתות מתן כהנא ואמר: "מה אתה מגלגל עיניים? אתה שיקרת, הונית, גנבת קולות". כשנשאל לגבי דעתו על הרחקת אנשי ימינה מהציבור הדתי שאליו הם שייכים, ענה: "אני מתאר תוצאה טבעית. עדיף שאין דין ואין דיין? אז זו דיקטטורה, לא דמוקרטיה".
בתגובה לדברי סמוטריץ' תקף השר כהנא: "דרכו של סמוטריץ, המנהל מדיניות קיצונית של שריפת אסמים, מביישת את המושג 'ציונות דתית'. עכשיו הוא מנסה לשווק את פוליטקת השנאה שלו לבתי הכנסת. ‏לאמירות המשסעות האלו אין קונים. ‏תחפש דרך אחרת להתמודד מול בן גביר ומעוז".
בריאיון סמוטריץ' גם שיבח את מי שהייתה עד לפני כשבוע יו"ר הקואליציה, ומאז הודיעה על פרישתה. היום ערכו יושבי ראש סיעות הקואליציה ישיבת עבודה ללא אותה יו"ר קואליציה עד לא מכבר, עידית סילמן. בישיבת העבודה הם סיכמו על המשך עבודה מתואמת ומשותפת לקראת מושב הקיץ הקרוב.
מ"מ יו"ר הקואליציה, ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד), היה זה שכינס את יושבי ראש הסיעות לאותה ישיבה. לדבריו, "לפני קרוב לשנה הקמנו קואליציה של ריפוי למדינה. קואליציה של העדפת המאחד על המפריד, שלראשונה בתולדות מדינת ישראל חיברה בין כל חלקי החברה הישראלית. יחד פעלנו נגד ההסתה, הקיצוניות, הפגיעה בשלטון החוק וחיזקנו את הדמוקרטיה. אסור לעצור כאן, עלינו להמשיך ולפעול במשותף כדי שנוכל להמשיך לעשות טוב למדינה ולאזרחיה".