במשטרה מותחים ביקורת חריפה על החלטות של בתי משפט השלום והמחוזי בחיפה לשחרר ממעצר שני אחים, תושבי נשר בני 52 ו-46, שתועדו ביום שישי תוקפים באלימות קשה שוטר בתוך מתחם הקניות של רמי לוי בעיר. צפו באירוע שתועד במצלמת אבטחה של הסניף.
במשטרת מחוז חוף טוענים כי הרקע לתקיפת הוא אירוע שהתרחש לפני כחודש, אז הבחין השוטר בוויכוח בין גבר לאישה בנשר והגיע להפריד ביניהם. בתגובה איים עליו הגבר ואמר: "אתה עוד תשלם על זה".
ביום שישי פגש הגבר בשוטר במקרה בחנות, ולטענת המשטרה תקף אותו במקום יחד עם אחיו. השוטר נפצע באורח קל. האחים הובאו באותו יום לבית משפט השלום בחיפה שהאריך את מעצרם ביומיים.
תיעוד התקיפה בסניף ביום שישי:
2 צפייה בגלריה
תיעוד מתקיפת השוטר בסופר
תיעוד מתקיפת השוטר בסופר
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
תיעוד מתקיפת השוטר בסופר
תיעוד מתקיפת השוטר בסופר
(צילום: דוברות המשטרה)
ביום ראשון, חרף בקשת המשטרה להארכת מעצר נוספת, קיבלה השופטת טל תדמור זמיר את בקשת הסנגורים של האחים, עורכי הדין יובל זמר וששון בר עוז, ושיחררה אותם. היא ציינה ש"קיימות ראיות שקושרות את החשודים לביצוע העבירות המיוחסות להם", אבל לא שוכנעה שהמשך החקירה מחייב את מעצרם. היא הורתה על שליחתם לשישה ימי מעצר בית.
המשטרה הגישה ערר על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בחיפה. "מדובר באירוע חמור מאוד, שבו שני החשודים תקפו בצוותא שוטר במשטרת ישראל וגרמו לו לחבלות בגופו", ציין נציג המשטרה סגן-ניצב יוני שפירא. "השניים ידעו שהוא שוטר אף שהיה לבוש בגדים אזרחיים. קיימת מצדם מסוכנות כלפי הציבור. קיים חשש כי שחרורם יביא לשיבוש מהלכי חקירה".
אולם שופט המחוזי מנחם רניאל דחה את הערר וקבע כי "בית משפט השלום העריך נכונה את המסוכנות הנובעת מעצם האירוע ואת המניעים של כל אחד מהמשיבים, ואולם אין די במסוכנות, ועל פי הוראות סעיף 13 לחוק המעצרים, יש לשקול אם ניתן לשחרר את החשודים לחלופת מעצר שפגיעתה בחירות המשיבים פחותה. מסוכנותם של המשיבים לשוטר ולציבור מתאיינת על ידי מעצר הבית שלהם".
עו"ד יובל זמר המייצג את ז'ק רביבועו"ד יובל זמרצילום: גיל נחושתן
גורם במשטרה הביע זעם על ההחלטות הללו, ואמר ל-ynet: "הדרך שבה שופטים מתייחסים לתקיפה חמורה של שוטר על רקע מקצועו ובהיותו לא בתפקיד היא כמעט בלתי מתקבלת על הדעת. כל הקווים האדומים נחצו. האם הייתה עולה אפשרות של שליחה למעצר בית של חשוד בתקיפת שופט או שופטת במתחם קניות ובכלל?".
מפקד מרחב כרמל במשטרה, ניצב-משנה אלי מגן, מסר: "מדובר בשוטר שפעל כמצופה עת נתקל בוויכוח בין בני זוג והותקף קשות בשל כך. אנו רואים בחומרה רבה כל אירוע אלימות נגד עובדי ציבור על רקע מילוי תפקידם. נמשיך ונפעל למיצוי הדין עם החשודים".