מיה רגב, בת 21 מהרצליה, הייתה אמש (שבת) לראשונה מבין החטופים והחטופות ממסיבת הטבע ברעים שמשתחררת מהשבי בעזה. היא נחטפה ביחד עם אחיה איתי מפסטיבל "נובה", מסיבה שהסתיימה בטבח הגדול בתולדות ישראל, שבו נרצחו יותר מ-350 איש. אמש היא שוחררה עם 12 ישראלים נוספים, שבניגוד אליה כולם נחטפו מבארי.

2 צפייה בגלריה
מיה ואיתי רגב
מיה ואיתי רגב
מיה ואיתי רגב. היא שוחררה, הוא עדיין בשבי
הכותרת
איך מטפלים בחטופים ששוחררו?
29:04
אבל רגב לא חזרה ישירות הביתה. עקב מצבה הרפואי המורכב יחסית, היא פונתה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. במשרד הבריאות עדכנו כי מצבה יציב. "היא תקבל טיפול רפואי ונפשי וכל צורך אחר שיעלה", אמרו.
בבית החולים סורוקה עדכנו כי מצבה מוגדר בינוני. "עם הגעתה עברה בדיקה רפואית ראשונית על מנת להעריך את מצבה ואת אופן הטיפול הנדרש במטרה להעניק לה טיפול רפואי מתאים", נמסר. ההערכה כי היא תזדקק לניתוח.
אחיה איתי נשאר בשבי, אף שהוא בן 18, וכך גם חברם הטוב עומר שם טוב, שהגיע איתם למסיבה. האמא מירית סיפרה כי המשפחה חזרה מטיול במקסיקו ביום שישי ב-23:00 בלילה, ושעה לאחר מכן בנה ובתה כבר היו בדרך למסיבה.
2 צפייה בגלריה
מיה רגב
מיה רגב
פונתה לסורוקה. מיה רגב
השיחה האחרונה של מיה לפני שנחטפה הייתה עם אביה. "היא אמרה לו 'יורים עליי, יורים עליי', ואז היא הוסיפה: 'זהו ירו עליי. אני מתה'", סיפרה האמא. אבל פתח לתקווה נראה כשמיה ואחיה איתי תועדו בטנדר של מחבלים. מיה שוחררה כאמור אחרי 50 יום בשבי חמאס, אבל אחיה הקטן עדיין בעזה.
לאחר השחרור אמרה האם מירית: "אני מתרגשת ושמחה שמיה בדרך אלינו. עם זאת, הלב שלי חצוי כי הבן שלי איתי עדיין בעזה בשבי החמאס. אני הולכת לחבק את מיה חזק חזק, לא נעצור עד שאיתי וכל החטופים יחזרו הביתה".
ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר הלילה: "אנו נרגשים מאוד על שחרורה של מיה רגב ונעשה הכל על מנת לסייע לה לחזור לשגרת חיים מלאה וטובה. לא ננוח ולא נשקוט עד שכל החטופים יחזרו אלינו במהרה, בריאים ושלמים. זוהי חובתם הערכית והמוסרית של מקבלי ההחלטות במדינה".