2 צפייה בגלריה
הגנים הבהאים בחיפה
הגנים הבהאים בחיפה
הגנים הבהאים בחיפה
(צילום: ישראל ברדוגו)
חודש לאחר מעצרם באיראן של כמה מבני הדת הבהאית, הודיע אתמול (שבת) משרד המודיעין האיראני על מעצרם של 12 מאמינים נוספים של "הארגון הבהאי הציוני", כלשון האיראנים. הם נעצרו בכמה ערים בצפון המדינה. "פירקנו את ליבת הרשת", אמרו האיראנים לפי סוכנות הידיעות אירנ"א.
לטענת האיראנים, שניים ממנהיגי הרשת לכאורה אומנו על ידי "ארגון ציוני בשטחים הכבושים ויצרו רשת ריגול עם חברים בארגון במחוז מזנדראן". הם נעצרו על ידי כוחות הביטחון ברפובליקה האיסלאמית.
2 צפייה בגלריה
החשודים שנתפסו
החשודים שנתפסו
החשודים שנעצרו בחודש שעבר
בחודש שעבר טענו האיראנים כי החשודים שנעצרו אז קשורים למרכז הבהאי העולמי שממוקם בישראל ונתמך על-ידה. משרד המודיעין האיראני טען אז כי החשודים אספו מידע במרכז עצמו והעבירו אותו ליעד.
האיראנים טענו אז כי החשודים יזמו מחאות נגד חוקי החיג'אב באיראן, ופעלו בין היתר להחייאת הקהילה הבהאית באיראן. באיראן דיווחו בחודש שעבר כי הסוכנים החרימו ספרים וחוברות שקשורים לאמונה הבהאית, חפצים אישיים כמו טלפונים ניידים ומחשבים ניידים. בטלוויזיה האיראנית שודרו צילומים שבהם נראים סוכני מודיעין עוקבים אחר אחד החשודים.
המעצרים החדשים מעוררים חשש להתנכלות איראנית כלפי בני הדת הבהאית, שחבריה ממילא מתלוננים על היחס אותו הם נאלצים לספוג במדינה. הדת הבהאית, שנוסדה באיראן באמצע המאה ה-19, הוצאה מחוץ לחוק ב-2013. המנהיג העליון עלי חמינאי פרסם פסק הלכה שאוסר ליצור קשר עם בני הדת.
פורסם לראשונה: 22:16, 03.09.22