בני הנוער של כפר עזה ויישובי שער הנגב צועדים זה היום השני בקריאה להשבת החטופים הביתה, בהם חמישה מכפר עזה ועוד שניים מיישובי המועצה בנגב.

תוך כדי שהיא צועדת בשבילים הבוציים מהגשם, שירי יחיאלי מכפר עזה אומרת: "זה היום השני שאנחנו, בני הנוער של כפר עזה ויישובי שער הנגב, צועדים. אנחנו רוצים שישמעו את הקול של בני הנוער, שקוראים להחזיר את החטופים הביתה. באנו להשמיע ולעורר את המנהיגים שלנו".
הצעדה, שתימשך בסך הכול חמישה ימים, יצאה אתמול (ראשון) מכיכר החטופים בתל אביב ותסתיים ביום חמישי בשעה ב-18:00 בעצרת מול הכנסת בירושלים.
2 צפייה בגלריה
נוער העוטף צועדים להחזרת החטופים
נוער העוטף צועדים להחזרת החטופים
נוער העוטף צועדים להחזרת החטופים
(צילום: שאול גולן)
הבוקר יצאו מאנדרטת הפלוגה הדתית ביער בן שמן כ-150 בני נוער, תלמידי כיתות ט-י"ב בקריית החינוך, שם לומדים תלמידי יישובי שער הנגב, שחוו באופן אישי את הטבח והזוועות ב-7 באוקטובר. "עברנו ימים קשים מאז אותה שבת, אבל עכשיו אנחנו פה כדי לקרוא להחזיר את החטופים הביתה", אומרת יחיאלי.
מדריכה הנוער בכפר עזה, נועם סופר, מתדרכת את בני הנוער על המסע. "הרגע הזה ששמענו על יותם ושימריז החטופים, שנורו בשוגג על ידי חיילי צה"ל, שבר אותנו. ממש אגרוף בבטן", היא אומרת. "זה הוציא את בני הנוער שאני המדריכה שלהם לעשות מעשה ולצעוד למען החטופים. כבר נמאס להם לקבור חברים ואת אנשי הקהילה שלהם והם קוראים להחזיר את החטופים בחיים".
בני הנוער הצועדים עטופים בדגלי ישראל ונושאים בידיהם שלטים עם תמונות של שבעה חטופים בני היישובים במועצת שער הנגב. בשלטים שהם נושאים כתוב המשפט "זה לא שלם בלעדיהם". בני הנוער, שמכירים אישית את החטופים, קוראים לציבור להגיע בחמישי לעצרת הסיום מול המשכן.
2 צפייה בגלריה
נוער העוטף צועדים להחזרת החטופים
נוער העוטף צועדים להחזרת החטופים
"הם לא מסוגלים לקבור עוד אנשים"
(צילום: שאול גולן)
"הם עברו ב-7 באוקטובר אבידה קהילתית גדולה", מוסיפה סופר. "הם לא מסוגלים לקבור עוד אנשים".
המחנכת אודליה שמאי מקיבוץ ארז, שהייתה מחנכת של אחת החטופות, אמילי דמרי, הצטרפה גם היא לצעדה. "אני כאן כמלווה, כמחנכת וכחברת קהילת שער הנגב, ואני מאוד מאוד גאה בנוער של כפר עזה, שארגן את כל הצעדה הזו", היא אומרת. "אני גאה בתלמידים שנמצאים פה, בנחישות שלהם, בכוח שיש בהם. אני מכירה את הבוגרים של שער הנגב, וקשה לי מאוד לדבר עליהם. אני יכולה להגיד שאת אמילי חינכתי באופן אישי - זה לא פשוט בכלל. זו תקופה לא פשוטה, אנחנו אפילו לא התאבלנו. מה שחשוב זה להסתכל קדימה ובאמת להחזיר את החטופים, בלעדיהם אני לא חושבת שנוכל להמשיך קדימה".