בתום ישיבת הממשלה הדרמטית שבה אושר מתווה שחרור החטופים, אמרו שרים כי "הרגשנו ממש כמו במשפט שלמה". השרים הוסיפו כי "מדובר פה בדיני נפשות. המשפחות נמצאות במצב בלתי אנושי. הן חיות באי ודאות ובסימן שאלה מי עולה בהגרלה לשחרור".
לדבריהם, "זה נורא ואיום. הייתה הרגשה של משפט שלמה כי אנחנו נאלצים לבחור באלה שחיים ואנחנו יכולים לחלץ אותם בוודאות לבין אלה שאין מידע על גורלם ולא בטוח שבהמשך נוכל לחלצם בחיים".
1 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה התיונות הדתית
ישיבת סיעה התיונות הדתית
סמוטריץ'
(צילום: AFP)
הכותרת
בין הבוץ העזתי להפוגה: לאן מתקדם התמרון הקרקעי בעזה?
23:33
שרי הציונות הדתית נכנסו לישיבה מתלהמים וכועסים, תוך שהם צועקים נגד אישור העסקה. השרה אורית סטרוק שאלה את גורמי הביטחון שאלות באופן מתריס וקנטרני ואלה ענו לה בצורה עניינית ורגועה. השר אופיר סופר שתמך בעסקה לחץ לצאת החוצה להתייעצות סיעתית ובסופו של דבר שרי הציונות הדתית החליטו לתמוך, למרות שהצהירו לפני הישיבה שיתנגדו. השרים תקפו אותם ושאלו מדוע הודיעו מראש על עמדתם לפני ששמעו את כלל הגורמים.
שרים בממשלה מעריכים שיו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' החליט לבדל את עצמו מיו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר - שהוא ושרי מפלגתו התנגדו - כדי להראות ל"בייס" שהוא האחראי מבין השניים. מלבד בן גביר שנכח בדיון, השרים של עוצמה יהודית השאירו פתק "נגד" ויצאו מהישיבה - מה שמעיד שכלל לא ניסו להבין את העמדה האחרת.
שרים אמרו כי להערכתם בן גביר התנגד כדי להכין את הקרקע לעזיבת הממשלה ביום שאחרי המלחמה. לדבריהם, בן גביר מבין שביום שאחרי יהיה פה משהו אחר: או בחירות או ממשלה שהוא לא יהיה חלק ממנה.
כנראה כחלק מכך, בן גביר יצא גם באופן פומבי וגם בישיבת הממשלה נגד העסקה בקול רועש, ואף התעמת עם השר מיקי זוהר וטען שלא "מעדיפים נפש תחת נפש". הוא הואשם על ידי זוהר שהוא עושה שיקולים פוליטיים, והשיב: "אנחנו לא במרכז הליכוד". לטענת בן גביר, חרף התהודה אתמול בקרב אנשי ימין נגד ההסכם - השיקול שלו אינו פוליטי, אלא מתוך "אחריות לחיילים ולחטופים שאנחנו משאירים מאחור".