שלושה אסונות טביעה, בתוך שעתיים: צעיר בשנות ה-20 לחייו טבע הערב (שבת) למוות סמוך לחוף הנסיכה באילת, וגבר בשנות ה-40 לחייו טבע למוות בחוף לא-מוכרז סמוך לזכרון יעקב. בהמשך נקבע גם מותו של גבר כבן 50 שטבע באחד מחופי העיר עכו.
ממד"א נמסר כי הצעיר שטבע באילת חולץ מעומק הים על ידי השיטור הימי, ולאחר שהחובשים והפרמדיקים שהוזעקו למקום חברו לכוחות הם ביצעו בצעיר פעולות החייאה - אך נאלצו לקבוע את מותו.
1 צפייה בגלריה
גבר כבן 45 טבע בחוף מעיין מצבי ופונה תוך כדי החייאה
גבר כבן 45 טבע בחוף מעיין מצבי ופונה תוך כדי החייאה
צוותי מד"א בחוף מעיין צבי
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
הטביעה באילת אירעה, ככל הנראה, במהלך צלילת שנורקלים שבה הצעיר לקח חלק. האירוע דווח למוקד מד"א בשעה 17:49. הפרמדיקית מור ביטון אשכנזי סיפרה: "סמוך לגשר בחוף הנסיכה חברנו לסירה של השיטור הימי שחילצה אלינו מעומק הים את הגבר שנמצא מחוסר הכרה. ביצענו בו פעולות החייאה אבל מצבו היה קריטי ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".
זמן קצר לאחר מכן נקבע בבית החולים הלל יפה בחדרה מותו של גבר בשנות ה-40 לחייו שנכנס לחוף לא-מוכרז באזור הקיבוץ מעין צבי שבאזור זכרון יעקב. צוות מד"א שהוזעק למקום פינה אותו לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, אך שם כאמור נאלצו לקבוע את מותו.
הדיווח על הטביעה התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 17:14. ממד"א נמסר כי "חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום מבצעים באיש פעולות החייאה". לאחר מכן עדכנו כאמור כי הגבר פונה לבית החולים.
האירוע השלישי אירע בחוף התמרים בעכו, שם טבע גבר בשנות ה-50 לחייו. צוות מד"א ביצע גם בו פעולות החייאה, אך תוך שעה קלה נקבע גם מותו.
חזאי ynet דני רופ הזהיר הבוקר כי הים צפוי להיות גבוה ומוסכן, וכי טמפרטורת המים תהיה כ-30 מעלות. לאורך היום הטמפרטורות היו נמוכות יחסית לעונה, וגשם קל אף ירד בצפון, בחוף ובשפלה.
מתחילת עונת הרחצה ב-19 במרץ ועד היום במד"א העניקו טיפול רפואי ל-132 בני אדם שטבעו בים, בבריכות ובמאגרי המים השונים. 17 מתוכם טבעו למוות, שישה נפגעו באורח אנוש ונזקקו לפעולות החייאה וארבעה נפגעו באורח קשה. מצבם של 16 הוגדר בינוני, ושל 89 קל.
פורסם לראשונה: 17:52, 24.07.21