תאונת פגע וברח חריגה בכביש החוף: הולך רגל בן 35 ורוכב אופנוע בן 46 נהרגו הבוקר (שישי) מפגיעת רכב בתאונה בכביש 2 לכיוון צפון, ליד מושב אודים. הנהג הפוגע גנב משאית מנהג שעצר לסייע לנפגעים, ונעצר בנתניה.

5 צפייה בגלריה
תאונת דרכים ליד מושב אודים
תאונת דרכים ליד מושב אודים
הרכב והאופנוע, בעלייה לגשר הולכי הרגל
עדי ראייה אמרו כי הרכב הפוגע עף באוויר במהלך התאונה, ומהחקירה הראשונית עולה כי הוא פגע באופנוע ובהולך רגל שהיה על מדרגות העלייה לגשר - והרג את שניהם. לצד הולך הרגל הייתה אישה, ככל הנראה אימו שהייתה עדה לתאונה.
במשטרה אמרו כי לאחר שדרס למוות את השניים, הנהג הפוגע - תושב נתניה בשנות ה-30 לחייו - גנב משאית מנהג שעצר במקום על מנת לסייע לנפגעים בתאונה. השוטרים איתרו אותו לפי מספר לוחית הרכב שנטש בזירה ועצרו אותו בביתו בנתניה.
חובש רפואת חירום במד"א, דניאל שבע, סיפר: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד. הרכב פגע במעקה הבטיחות של גשר הולכי הרגל ונלכד בינו לבין החומה, והאופנוע שהיה מפורק היה על המדרכה בסמוך. שני הנפגעים, הולך רגל ורוכב האופנוע, שכבו על העלייה לגשר הולכי הרגל כשהם מחוסרי הכרה וסובלים מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".
5 צפייה בגלריה
תאונת דרכים ליד מושב אודים
תאונת דרכים ליד מושב אודים
התאונה ליד אודים
(צילום: מתן טורקיה)
5 צפייה בגלריה
תאונת דרכים ליד מושב אודים
תאונת דרכים ליד מושב אודים
(צילום: מתן טורקיה)
5 צפייה בגלריה
תאונת דרכים ליד מושב אודים
תאונת דרכים ליד מושב אודים
הרכב הפוגע. הנהג נטש וגנב משאית
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
גם שעתיים לאחר התאונה, העלייה לגשר הולכי הרגל נותרה חסומה. תמר שחלפה במקום סיפרה: "זה קרה ברגע. המכונית הירוקה התנגשה בקיר בעלייה לגשר. פשוט מזעזע".
עו"ד ראובן לרנר, המתמחה במשפט פלילי ודיני תעבורה, אמר ל-ynet הבוקר כי אף שיש פרטים רבים שאינם ידועים, ברור שהנהג צפוי לעונש כבד: "היו פה למעשה שלוש עבירות שידועות לנו - ההריגה, ההפקרה והגניבה. רף העונשים בישראל משתנה אך לרוב על עבירת הפקרה גוזרים בין 8 ל-14 שנות מאסר. אם יוכח כי ההפקרה הייתה במודעות, אני צופה כי העונש יהיה כבד".
זמן קצר לפני כן נהרג רוכב אופנוע שהחליק ליד אזור התעשייה מעלה אפרים. הרוכב, פלסטיני כבן 25, אותר עם פגיעה רב מערכתית וללא סימני חיים, וצוות מד"א קבע את מותו.
בתאונת אופנוע אחרת, שהדיווח עליה התקבל בשעה 7:49 במוקד מד"א במרחב ירושלים, נפצע רוכב בן 32 שהחליק בכביש בגין בירושלים. הוא פונה לבית החולים שערי צדק בעיר במצב קשה, עם פגיעה רב מערכתית.
5 צפייה בגלריה
תאונת דרכים במעלה אפרים
תאונת דרכים במעלה אפרים
התאונה ליד מעלה אפרים
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
התאונה אירעה אחרי מנהרת ליפתא לכיוון צפון. בוחני תאונות הדרכים ממחוז ירושלים הגיעו למקום, ובמשטרה עדכנו כי עקב התאונה שניים מנתיבי הנסיעה לצפון נחסמו.
279 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת השנה, 71 מהם הולכי רגל ו-61 מהם רוכבי אופנוע, לעומת 261 בתקופה המקבילה אשתקד - עלייה של 7%. במספר רוכבי האופנוע שנהרגו העלייה אף חדה יותר ביחס לשנה שעברה, שהייתה השנייה הכי קטלנית בעשור האחרון בנתון זה.
מנכ"ל אור ירוק יניב יעקב אמר כי "זו התוצאה הישירה לאוזלת היד ולקיצוצי התקציב בכסף שמופנה להצלת חיי אדם בכבישים בעשור האחרון. מדינת ישראל נכשלת בצמצום ההרוגים בתאונות דרכים כי המדינה הרימה ידיים ברצון להציל חיי אדם. לא רק הנהגים אשמים, גם למדינה יש אחריות ולכן שרת התחבורה והבטיחות בדרכים חייבת לשים את המאבק בתאונות הדרכים בראש סדר העדיפויות".