גבר נפצע קשה באשקלון, בעקבות פיצוץ פריט נפץ שנפל ככל הנראה מרקטה שיורטה. כך הודיעה היום (ראשון) המשטרה, לאחר שבהודעתה הראשונית אתמול נטען כי הרקע ככל הנראה פלילי.
במשטרה אמרו כי חקירת המקרה ובחינת הזירה על ידי מערך החבלה העלו כי מקור הפיצוץ הוא פריט נפץ שנפל כתוצאה מרקטה שיורטה. הקורבן נגע ככל הנראה בטעות באותו פריט, ויזם את הפיצוץ.
2 צפייה בגלריה
האזהרה בעניין הפיצוץ באשקלון
האזהרה בעניין הפיצוץ באשקלון
ההודעה שפרסמו במשטרה, עם תמונה של פריט נפץ דומה
(צילום: דוברות המשטרה)
הכותרת
קן הצרעות של עזה: הסיפור של שג'אעיה
28:31
במשטרה פרסמו אזהרה לציבור, שאותה כינו "מצילת חיים". הם ציינו כי "חל איסור מוחלט לגעת, ללחוץ בחלקו הקדמי, להתקרב, להרים או לטלטל כל פריט רקטי או עצם בלתי מזוהה, מהחשש שהוא עלול להכיל חומר נפץ ויש בו סכנה ממשית לחיי אדם. יש להתרחק מהמקום, להרחיק אחרים ולדווח מיד למשטרה".
בנוסף, במשטרה ביקשו מההורים לקיים שיח בנושא עם ילדיהם ולהזהיר אותם מפני סכנות אלה. הפיצוץ אירע אתמול בשעת צהריים ברחוב יהודה הלוי, וממנו נפצע גבר כבן 30. הוא פונה במצב קשה עם חבלות בגפיים לבית החולים ברזילי.

שרידי רקטה אותרו בשני מוקדים בירושלים

בתקרית נוספת שאירעה היום (א') שוטרי מחוז ירושלים הוזעקו בצהריים אל שני מוקדים שבהם אותרו שרידי רקטה מהמטח שנורה לעבר העיר ביום שישי האחרון. באחד המקרים, מדובר בחצר משחקים של גן ילדים במערב העיר. את השרידים איתרה האחראית במקום לפני שהילדים היו אמורים לצאת ולשחק בחצר.
2 צפייה בגלריה
 שרידי הרקטה שאותרו בחצר גן הילדים בירושלים
 שרידי הרקטה שאותרו בחצר גן הילדים בירושלים
שרידי הרקטה שאותרו בחצר גן הילדים בירושלים
( צילום: דוברות המשטרה)
במקרה האחר, אותר שריד רקטה באתר עבודות פיתוח במרכז העיר. שוטרים שהגיעו למקום הרחיקו את הנוכחים לטובת טיפול מקצועי של חבלני מחוז ירושלים שטיפלו בפריטים ולקחו אותם מהמקום.