"בכיתי מהתרגשות, זו דרישת שלום עוצמתית. לכל אחד מאיתנו יש תמונה עם השלט הזה". כך סיפר עמיאל ירחי על מציאת השלט האבוד, שעשה את דרכו חזרה למשפחה.
משפחת ירחי לא האמינה שתזכה למזכרת מהבית בנצרים, שאותו עזבה לפני 19 שנים. במהלך הקרבות בלב רצועת עזה, קצין ביחידה מובחרת מצא שלט בעברית שכתוב עליו "משפחת ירחי". הוא העביר את המידע לחבר שפונה מגוש קטיף, בתקווה שאולי הוא מכיר את המשפחה שלה שייך השלט שנותר מאחור.
כך הגיע השלט לעמיאל ירחי, (27) שהיה רק בן שמונה כשפונה עם משפחתו מהיישוב נצרים: "בכיתי מהתרגשות והייתי בשוק. זה היה כמעט לא מציאותי", סיפר ירחי על ההתרגשות. "לא ראיתי את השלט הזה כמעט 19 שנה ולקח לי רגע לעכל. זו דרישת שלום מבית שמאוד אהבנו".
הכותרת
לזכור ולא לשכוח: איך מנציחים את 7 באוקטובר?
24:52
2 צפייה בגלריה
שלט ביתם של משפחת ירחי
שלט ביתם של משפחת ירחי
שלט הבית של משפחת ירחי
(מתוך טוויטר )
2 צפייה בגלריה
עמיאל ירחי בילדותו מול הבית בנצרים
עמיאל ירחי בילדותו מול הבית בנצרים
עמיאל ירחי בילדותו ליד הבית בנצרים
(מתוך טוויטר )
בימים אלה, עמיאל ואחיו נלחמים בעזה, סמוך למקום שבו גדלו. לדבריו, "יצאנו מגוש קטיף ועכשיו נכנסתי לפה כדי להילחם, יש תחושה שאתה חוזר הביתה למקום שגדלת בו. הייתה לי פנטזיה או תקווה להיכנס ואולי לזהות שהיה פה משהו.
"אני זוכר את יום הגירוש, אמרנו קינות ונפרדנו כל המשפחה יחד מהבית. החוויה היא טוטלית, כי אין לי אפשרות לחזור לפה ולזיכרונות שלי. יש כמובן משימות יותר חשובות מזו, כמו השבת החטופים, אבל יש פה משהו מרגש. השלט הזה חיכה לנו בעזה עד שנחזור אליו".