2 צפייה בגלריה
דייגים בעזה
דייגים בעזה
מרחב הדיג הורחב בחזרה
(צילום: רויטרס)
מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע הערב (חמישי) כי בתום הערכת מצב ביטחונית ובאישור הדרג המדיני מרחב הדיג ברצועת עזה יורחב החל ממחר ל-12 מייל ימי במקום 6 מיילים. ההחלטה לצמצם את מרחב הדיג התקבלה בעקבות שורת שריפות בעוטף עזה שנגרמו מבלוני תבערה שהופרחו מהרצועה.
כמו כן, במתפ"ש הודיעו כי החל מיום ראשון תתאפשר הכנסת ציוד וסחורות לטובת המשך פעילות פרויקטים של הקהילה הבינלאומית בעזה בתחומי המזון, המים, הרפואה והדיג - לצד אישור הכנסת מוצרי חשמל וחקלאות מישראל לרצועה. כמו כן, יתאפשר ייצוא של פסולת מתכת משטח הרצועה לישראל.
בעקבות הערכת מצב הוחלט לאפשר לפלסטינים לצאת מהרצועה לחו"ל דרך מעבר אלנבי בכפוף לקריטריונים המאושרים, ובאופן חד-פעמי תתאפשר הכנסה של 29 כלי רכב פרטיים שנשארו במעבר ארז מאז מבצע שומר החומות. "הצעדים האזרחיים שאושרו על-ידי הדרג המדיני מותנים בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית באזור", ציינו במתפ"ש.
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בפגישה עם ראשי רשויות
נפתלי בנט בפגישה עם ראשי רשויות
נפתלי בנט בפגישה עם ראשי הרשויות בעוטף
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
מוקדם יותר היום נפגש ראש הממשלה נפתלי בנט עם ראשי הרשויות בעוטף עזה - והבהיר כי הוא תומך בשיפור התנאים בעזה ביד אחת, ובמכה לטרור ביד שנייה. "אני בעד סיוע הומניטרי לרצועת עזה וכמה שיותר, אבל לייצר משוואה שברגע אחד עוצרים את הכל ואז הם מבינים שיש להם מה להפסיד", אמר רה"מ.
בנט סקר בפני ראשי הרשויות, שנפגשו איתו במרכז ההפעלה בשדרות, את המצב הביטחוני לאחר המבצע האחרון - והבהיר כי צה"ל ימשיך להגיב בעוצמה על כל תקרית של בלון תבערה, בניגוד לממשלה הקודמת. "אנחנו פועלים כדי לתת לעוטף עזה וליישובי הדרום כמה שיותר רוגע ושקט ארוך טווח", אמר.