הנערה שנהרגה הלילה (בין שישי לשבת) בתאונת הדרכים בפתח תקווה היא לירון ברמי, שהגיעה לבקר חברות בעיר. לירון בת ה-14, שעברה לאחרונה להתגורר בשדרות אחרי שנים ארוכות בפתח תקווה, נפגעה מרכב בצומת מרומזר בכביש 40 ופונתה לבית החולים בילינסון בעיר, שם נקבע מותה. בצהריים עדכנה המשטרה כי סיבת התאונה היא אי-ציות לרמזור אדום. דודתה של לירון, סימונה ברמי-אלזייד, סיפרה הבוקר כי "היא הלכה להיפרד מהחברות ורצתה לעשות איתן שבת. היא הייתה ילדה חכמה ומקסימה".
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
לירון ברמי וזירת התאונה
הדודה הוסיפה כי אמה של לירון, שהתגרשה בימים שבהם הייתה תינוקת, החליטה לשוב לשדרות להתגורר עם אמה. "לירון עזרה לאמא שלה עם כל תלאות החיים. האמא הצליחה לשקם את החיים שלה, ולירון עזרה לה לגדל את אחיה הקטן. היא התרגשה מהמעבר לשדרות כי היא מאוד אוהבת את המשפחה ולהיות בקרבתה. ביום שלישי היא הייתה צריכה לעשות מבחנים לכיתת מופת בבית הספר שבו הייתה אמורה להתחיל ללמוד בכיתה ט'".
"היא התרגשה כל כך", הוסיפה הדודה. "דיברתי איתה השבוע. היא קנתה תיק חדש, נעליים וביגוד. היא הייתה ילדה עם בגרות נפשית גבוהה. אנחנו בהלם מהאסון הזה".
המשטרה מסרה הבוקר כי בוחני התנועה של מרחב שרון פתחו בחקירת נסיבות התאונה. לפי החשד, סיבת התאונה היא אי-ציות לרמזור אדום של אחד הצדדים - הנהג הפוגע, או הנערה. הנהג הפוגע, תושב פתח תקווה כבן 40, עוכב לחקירה ביחידת בוחני התנועה של מרחב שרון ובסיומה שוחרר בתנאים מגבילים.
3 צפייה בגלריה
לירון ברמי ההרוגה בתאונה בפתח תקווה
לירון ברמי ההרוגה בתאונה בפתח תקווה
לירון ברמי
(מתוך עמוד הפייסבוק של דודתה)
הדיווח על התאונה התקבל אמש במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון בשעה 23:13. פרמדיק מד"א תומר פיין סיפר: "ראינו את הפצועה מחוסרת הכרה במרכז הכביש. היא סבלה מחבלה רב-מערכתית. הענקנו לה טיפול רפואי כשהיא ללא נשימה וללא דופק וביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות וממושכות, גם בזמן שפינינו אותה לבית החולים כשמצבה אנוש".
בתוך פחות משבוע נהרגו בכבישי ישראל 17 בני אדם. רצף ההרוגים החל כבר ביום ראשון, אז נהרג הולך רגל בן 80 בחיפה, ביום שלישי נהרג רוכב אופניים בן 30 מראשון לציון. בלילה שבין שלישי לרביעי נהרג הרב פנחס נפתלי דויטש (70) מירושלים. הוא נפגע מאוטובוס של חברת אגד ברחוב ירמיהו בעיר, לאחר שנהג האוטובוס איבד שליטה בשל תאונה אחרת, פגע במבנה ונפצע קשה.
3 צפייה בגלריה
חנוך טלקר, יואב חידרי
חנוך טלקר, יואב חידרי
שבעה מהרוגי השבוע האחרון בכבישים. 223 נהרגו מינואר
(קרדיט: אגד היסעים)
ביום רביעי נהרגו עוד ארבעה בני אדם בכבישים: עוני ברכאת שעוכב בצד הדרך על ידי המשטרה ונפגע ממשאית שעברה במקום, רוכב אופנוע צעיר שנהרג בתאונה בכביש 65, וגם גבריאל ברדה, אביה של העיתונאית נסלי ברדה, שנהרג בתאונה בכביש 5 לאחר שגנב רכב שנסע נגד כיוון התנועה התנגש חזיתית ברכבו. בנוסף באותו יום קטלני, נהרג נהג משאית בחולון.
התאונות בחמישי בערב ובלילה שבין חמישי לשישי הביאו לעוד שבעה הרוגים תוך פחות מ-24 שעות. תחילה היו אלו אישה בת 60 ובת משפחתה בת ה-5 שנהרגו בתאונה קטלנית, בין מכוניתם למשאית בכביש 57 באזור צומת בארותיים שבעמק חפר. שעות לאחר מכן אירעו עוד שתי תאונות קטלניות - שבהן התווספו לא פחות מחמישה הרוגים. שושנה גלושטיין, בת 40 שהייתה בהיריון מתקדם, ושתי בנותיה חיה-שרה (בת 7) וחנה (בת 3), שנהרגו בתאונה הידרדרות האוטובוס בירושלים והובאו אתמול בבוקר למנוחות.
בתאונה אחרת במהלך הלילה הקודם נהרגו שני נהגי "אגד היסעים", יואב חדרי וחנוך טלקר נהרגו בתאונה בכביש 4 ליד צומת יד מרדכי, לאחר שניסו לסייע לנהג אחר שנפצע בתאונה במקום. על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד) 223 בני אדם נהרגו בכבישים מאז ראשית השנה האזרחית החדשה.