לפחות 66 נפגעים ישראלים-אמריקנים, או ישראלים שלהם קרוב משפחה אמריקני מדרגה ראשונה שנפצע, נחטף או נרצח בטבח 7 באוקטובר, הגישו אמש (רביעי) תביעה לבית המשפט הפדרלי בוושינגטון בדרישה שאיראן תשלם להם פיצויים בגובה מיליארד דולר על מעשי הרצח, על הפגיעה הפיזית והפגיעה הנפשית.
הכותרת
כללי המשחק החדשים עם חיזבאללה ואיראן | רונן ברגמן
26:05
התביעה הוגשה על-ידי אחד ממשרדי עורכי הדין הבולטים בארה"ב בתחום הליטיגציה, קווין עמנואל אורקוהרט וסאליבן. התובעים טוענים כי איראן מימנה ואימנה את הזרוע הצבאית של חמאס שביצעה את מעשי הטבח ב-7 באוקטובר, ולכן מחזיקה באחריות מדינתית על תוצאות המעשים הללו. עד השלמתו, מהלך משפטי מעין זה צפוי לארוך שנים.
נטליה בן צבי, אימו של שגיב ביילין בן צבי ז"ל שנרצח במסיבה ברעים ב-7 באוקטובר, סיפרה: "אני מבקשת צדק עבור בני שגיב שהיה גבר צעיר יפה תואר וטוב לב. כמו מאות הנרצחים ב-7 באוקטובר, מבחינתי איראן היא ראש הנחש ואחראית לא פחות מחמאס. אני מבקשת לעגן את שמו, זכרו וזכר הנרצחים בדפי ההיסטוריה".
בעבר הגישו אזרחים ישראלים, בישראל ובחו"ל, תביעות נזיקיות בשל מעורבותה של הרשות הפלסטינית במעשי טרור באינתיפאדה השנייה. לאחר שנפסקו פיצויים בערכאה הראשונה, בית המשפט הפדרלי לערעורים בניו יורק דחה את תביעותיהם לפיצויים בטענה כי לא הצליחו להוכיח כוונה אישית של המשטר הפלסטיני לפגוע בנפגעים, או שההתקפות נגדם ניסו לסכן את האינטרסים האמריקנים באזור.
2 צפייה בגלריה
תיעוד פלסטיני: הגדר פרוצה בדרום רצועת עזה
תיעוד פלסטיני: הגדר פרוצה בדרום רצועת עזה
הגדר שנפרצה. ההליך ייקח שנים
לממשלת איראן, חשוב לציין, אין נכסים גלויים בארה"ב. יחד עם זאת, משרד עורכי הדין מתמחה ביישום פסקי דין שניתנו בארה"ב במדינות אחרות בעולם. על כן, אם יינתן פסק דין נגד האיראנים, היא מתעתדת לפעול להשגת הכספים ומימוש הפיצוי לנפגעים.
קווין עמנואל היא חברת הליטיגציה הגדולה בעולם. היא לא תגבה דמי טרחה ולא תבקש עמלות או אחוזים כלשהם ממשפחות הנפגעים. עם עורכי הדין שהגישו את התביעה נמנים אנדרו שפירו (שהיה שגריר מטעם ממשל אובמה), ביל בורק (שעבד עם הנשיא בוש), ועו"ד יהודה גור, ישראלי שהתמחה בבית המשפט העליון אצל השופט עוזי פוגלמן.
פורסם לראשונה: 23:13, 31.01.24