ניסים שקד (76) מקריית ים, אב לארבעה וסב ל-13 נכדים, רק רצה לנוח על ספסל בתום טיול הבוקר שלו, אלא שאז הוא הותקף ללא סיבה, בידי תושב העיר בשנות השלושים לחייו, שהלם בו עם חפץ, ככל הנראה מקל, וגרם לו לשברים בגולגולת וחתכים.
האירוע החמור התרחש ביום שלישי השבוע. רק אתמול בבוקר נעצר החשוד במעשה, ומעצרו הוארך בשעות אחר הצהריים בבית המשפט השלום בחיפה עד 7 ביוני. במהלך ימי המעצר הוא יעבור בדיקה פסיכיאטרית.
2 צפייה בגלריה
ניסים שקד
ניסים שקד
הותקף ללא סיבה. ניסים שקד
נעמי, בתו של ניסים שקד, סיפרה אתמול ל-ynet כי "בסביבות השעה 11:30, אבא הגיע לספסל ברחוב זלמן שז"ר כדי לשבת בצל. הוא סיפר לי שהתיישב עליו ופתאום משום מקום הרגשי מכה מאחור ונפל על הרצפה. "התחלתי לבכות ואמרתי לו 'לא עשיתי לך כלום, למה אתה עושה לי את זה? תפסיק'", שחזר שקד, אך התוקף המשיך להלום בו, בין היתר בבעיטות. "אנחנו לא יודעים עם איזה כלי הוא השתמש, אבל לאבא יש שבר בגולגולת ויש לו תפרים מעל הגבה, כל המרפק שלו מפורק", סיפרה הבת.
"הייתה שם עוד אישה מבוגרת עם המטפלת שלה", אמרה נעמי. "הוא הרביץ גם להן, אבל באיזשהו שלב המטפלת נתנה לו בעיטה אז הוא ברח". גם אותה אישה מבוגרת, לפי המשטרה, נזקקה לטיפול רפואי. "המטפלת סיפרה שהחשוד החזיק חפץ כלשהו בתוך בד אך היא לא ראתה מה זה היה", הוסיפה נעמי. "הוא חתך את הראש של אבא שלי, אז זה כנראה היה משהו חד, אולי אפילו אבן. אני כבר כמה ימים מסתובבת באזור ומחפשת את החשוד הזה לפי התיאור שקיבלתי מתושבים. היום ראיתי אותו, עצרתי, צילמתי אותו וקראתי למשטרה. הם עצרו אותו".
מאז האירוע מאושפז שקד במצב בינוני במחלקה הנוירוכירורגית ברמב"ם תחת השגחה. בבית החולים אמרו כי הוא סובל מפגיעת ראש וטופל בעזרת תפרים בגולגולת - אך לא נזקק לניתוח.
"אבא שלי הוא גמלאי של בתי זיקוק והתנדב במשטרה כמה שנים. אדם טוב לב", סיפרה נעמי. "כל מי שמכיר אותו יאמר עליו רק דברים טובים, הוא לא פוגע באנשים לעולם, והוא הותקף בצורה כל כך קשה ואכזרית בידי בחור צעיר. הוא רק ירד למטה לעשות את סיבוב הבוקר שלו ופתאום מישהו מטורף התנפל עליו בדרך כל כך רעה ואכזרית".
2 צפייה בגלריה
ניסים שקד
ניסים שקד
תפרים בגולגולת והשגחה במחלקה הנוירוכירורגית. שקד בבית החולים
הבת הוסיפה כי "תושבים ברחוב זלמן שז"ר אמרו לי שכולם מכירים אותו ויודעים שמדובר בבן אדם בעייתי. למרות הכול הבן אדם ממשיך להסתובב חופשי. טוב שזה הסתיים 'רק' בשבר בגולגולת ולא במוות של אבא שלי, אבל זה יכול היה להסתיים לגמרי אחרת אם המטפלת של האישה המבוגרת לא הייתה שם".
בדיון להארכת מעצרו של החשוד סיפר נציג המשטרה, רס"מ עלאא עליאן, כי החשוד טרם נחקר משום שסירב לכך. סנגורו של החשוד ביקש לשחררו מן המעצר, או לחילופין לצמצם במספר הימים.
"עיון בתיק החקירה מגלה כי קיים חשד סביר ובעוצמה גבוהה שהחשוד עבר את העבירות המיוחסות לו", כתב השופט אהוד קפלן שקבע כי קיימת עילת מעצר ברורה מתוך המסוכנות שנובעת מאופי העבירות וממאפייני הקורבנות הקשישים. "המסוכנות מתחזקת לנוכח עברו וגם לנוכח החשש למחלה פסיכיאטרית", הוסיף השופט. "מדובר באדם שבעבר הופסקו ההליכים נגדו מסיבה זו אבל לאחר מכן הוא הורשע בעבירות עליהן ריצה עונשי מאסר".
פורסם לראשונה: 17:54, 03.06.22