המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) תחקור חשד לאלימות מצד שוטרים במהלך מסיבת חנוכה בשכונת חרדית בירושלים. במהלך הלילה (בין שני לשלישי) הוזעקו כוחות משטרה לשכונת תל ארזה בבירה בעקבות דיווח על הקמת רעש מדירה שבה התקיימה מסיבת חג.
השוטרים, בהם גם קצינים, נכנסו לדירה וביקשו מהחוגגים להתפנות ממנה תוך כדי תלישת ציוד תאורה. בסרטון ממצלמת אבטחה מחוץ לבניין, תועד שוטר בועט בעוצמה בעצור ששכב על הרצפה. כעבור כמה שניות הצטרפו למהלך המעצר שוטרים נוספים. העצור פונה לטיפול רפואי.

1 צפייה בגלריה
דריסה ואלימות משטרתית כלפי חרדי בירושלים
דריסה ואלימות משטרתית כלפי חרדי בירושלים
תיעוד הדריסה
במקביל תועד אירוע נוסף באזור: נהג ניידת סמויה של המשטרה תועד דורס צעיר חרדי שניסה לחסום אותה. הנדרס לא נזקק לטיפול רפואי. בעקבות התיעודים מהזירה הוחלט בפיקוד תחנת "לב הבירה" להעביר את פרטי המקרה לבדיקת מח"ש.
דינר זאב, שמתגורר בסמוך לדירה שבה התקיימה המסיבה, סיפר: "הם בסך הכול רקדו וחגגו את חג החנוכה עם תזמורת. ב-1 בלילה אחד השכנים שכנראה לא סבל את הרעש החליט להתקשר למשטרה. בהתחלה הגיעו למקום שני שוטרים והבחורים החלו להתפזר. השוטרים נכנסו עם אקדח טייזר והשתוללו שם. אחד הבחורים הזמין משטרה בגלל אלימות השוטרים ואז הגיעו כוחות נוספים.
"בחור שלא היה קשור למסיבה יצא מהצד השני. הם תפסו אותו מחוץ לבניין, גלגלו אותו על הרצפה והכו אותו. הוא פונה לטיפול רפואי, יש לו כאבי ראש וסחרחורות והוא נפצע גם ברגליים. אני בעצמי עדיין בטראומה, לא ראינו התנהגות כזאת של המשטרה הרבה זמן בציבור החרדי".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "שוטר ומתנדב הוזעקו למקום בעקבות הקמת רעש חריג באמצע הלילה ומטרד שנגרם לשכנים שדיווחו על כך למשטרה. במהלך הטיפול באירוע הם נתקלו באלימות והתנהלות פסולה מצד המעורבים. בתום בירור ראשוני שקיים פיקוד התחנה הוחלט להעביר את המקרה לבדיקת מח"ש".