פעוט בן שלוש אותר היום (שבת) מחוסר הכרה בתוך רכב סגור באשדוד - לאחר שככל הנראה שהה בתוכו במשך כמה שעות. צוות מד"א פינה אותו במצב אנוש כשהוא סובל ממכת חום לבית החולים אסותא בעיר, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו בתום מאמצי החייאה.
המשטרה מסרה כי סמוך לשעה 15:00 היא פתחה בסריקות נרחבות ברובע ז' באשדוד, לאחר שדווח שהפעוט נעדר משעות הצהריים. השוטרים איתרו אותו ברכב חונה, פרצו את הרכב וחילצו אותו. המשטרה פתחה בחקירה. נראה כי לא מדובר ברכב של הוריו, אלא ברכב שחנה סמוך לביתו.
1 צפייה בגלריה
מיון בית החולים אסותא
מיון בית החולים אסותא
(צילום: בראל אפרים)
בהודעת מד"א מרחב לכיש נמסר כי לקראת השעה 17:00 התקבל דיווח "על ילד שהוצא מרכב סגור, לאחר ששהה בו מספר שעות. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי, ופינו אותו לבית החולים אסותא באשדוד".
פרמדיק מד"א, יואל קאהן, סיפר: "הגענו למקום וראינו במושב האחורי של רכב פרטי ילד בן שלוש מחוסר הכרה, עם סימנים של מכת חום. בסיוע שוטרים שהיו במקום הוצאנו אותו מהרכב, העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו אנוש. בבית החולים הרופאים ממשיכים להילחם על חייו".
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, זה המקרה הראשון השנה של תמותה משכחה או הילכדות ברכב. בעשור האחרון (2023-2013) מתו 42 ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב, ארבעה מהם מתו בשנת 2023.
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אמרה כי "ילדים צעירים הם סקרנים ומגיעים למקומות לא צפויים. הם יכולים להיכנס לרכב חונה, אבל אין להם את היכולת לצאת עצמאית. אני קוראת להורים - אל תגידו לי זה לא יקרה, בסוף כל נסיעה מוודאים שהרכב נעול למניעת כניסת ילדים ללא השגחה. את מפתחות הרכב שומרים הרחק מהישג ידם של ילדים".