חנות הפלאפונים "פון כשר" הוצתה הלילה (בין שבת לראשון) בשכונת גאולה בירושלים. יצחק דרעי (26), הבעלים של החנות, אמר שהוא חושב שמדובר בפרוטקשן, והוסיף כי זמן קצר לפני השריפה בחנות נלקחה ממנו תעודת הכשרות. לדבריו, "היה פה שקט בתקופה האחרונה, עד שהגיע משגיח כשרות שהחליט שהוא לוקח את התעודה". המשטרה פתחה בחקירה.
"לפני שלושה שבועות הגיע משגיח כשרות מטעם ועדת הרבנים לענייני תקשורת והחליט שהוא מסיר כביכול מהחנות את התעודה כי לטעמו מכרתי פה מכשירים לא כשרים", סיפר דרעי ל-ynet. "עובד שלי התקשר אליי לפנות בוקר וסיפר לי שהוא ראה בוואטסאפ ששרפו את החנות. באותו רגע הגעתי לשם".
דרעי הוסיף כי לחנות היה הכשר בעבר, ושהוא עבד עם ועדת הרבנים לענייני תקשורת בצורה מסודררת. לדעתו, מדובר בפרוטקשן משום שהוועדה ביקשה ממנו להפסיק למכור מכשיר מסוים, ולאחר שסירב, נלקחה ממנו התעודה וכעבור זמן מה החנות הוצתה. יש לציין כי לשכונת גאולה יש היסטוריה של התנכלויות כלפי בעלי חנויות שמסרבים לשתף פעולה עם ועדת הרבנים לענייני תקשורת.
2 צפייה בגלריה
החנות "פון כשר" שהוצתה בירושלים
החנות "פון כשר" שהוצתה בירושלים
החנות "פון כשר" שהוצתה בירושלים
(צילום: תיעוד מבצעי כב"ה מחוז ירושלים)
2 צפייה בגלריה
החנות "פון כשר" שהוצתה בירושלים
החנות "פון כשר" שהוצתה בירושלים
(צילום: תיעוד מבצעי כב"ה מחוז ירושלים)
מדוברות כבאות והצלה נמסר: "סמוך לשעה 04:00 לפנות בוקר התקבל דיווח על שריפה בחנות 'פון כשר' ברחוב מלכי ישראל בשכונת גאולה בירושלים. למקום הוזנקו ארבעה צוותים ומנוף גבהים מתחנת האומה. הצוותים שהגיעו למקום זיהו שריפה בתוך חנות טלפונים סלולרים, והשתלטו על השריפה במקביל לפעולות סריקה ושחרור עשן מהמבנה ובדירות שסמוכות אליו. במהלך הסריקות לא אותרו לכודים. חנות נוספת שצמודה לחנות הסלולר נפרצה על-ידי לוחמי האש בעקבות חדירה של עשן לתוכה וכדי לשלול שריפה נוספת".
תושבי השכונה טענו שדרעי החל למכור בחנות מכשירים שאינם עומדים בכשרות של חברת שאיומי, ושבעקבות כך פרצה המהומה. דרעי הסביר כי הוא מאמין שכל אחד יכול לקנות איפה שהוא רוצה מה שהוא רוצה, וביקש מהמשטרה שתדאג לאכוף את החוק במקום.