קיבוץ בארי, 7 באוקטובר. המתקפה הרצחנית על יישובי העוטף החלה, ומחבלים מילאו את שבילי הקיבוץ הציוריים. עשרה בני משפחה אחת הסתתרו בשני ממ"דים שונים. שניים מהם נרצחו, שמונה מהם נחטפו לשבי חמאס בעזה.
6 צפייה בגלריה
משפחות הרן-שוהם-קיפניס-אביגדורי
משפחות הרן-שוהם-קיפניס-אביגדורי
משפחות הרן-שוהם-קיפניס-אביגדורי
לפי שרון צימרמן, ידידת המשפחה, בממ"ד אחד שהו שמונה מבני המשפחה - הסב אבשלום הרן, בן 66, רעייתו שושן בת ה-67, עדי שוהם ובעלה טל, בני 38, והנכדים נווה בן השמונה ויהל גני בת השלוש. יחד איתם היו גם שרון אביגדורי, בת 52 מהוד השרון, אחות של אבשלום, ובתה נעם אביגדורי בת ה-12. בממ"ד נוסף הסתתרו לילך קיפניס, אחות של שושן, בת 60, ואביתר (תרי) קיפניס, בן 65.
אבשלום, אביתר ולילך נרצחו. כך גם פול וינסנט קסטלוי, המטפל של אחד מבני המשפחה. שושן, עדי, טל, נווה, יהל, שרון ונעם - ככל הנראה נחטפו בידי המחבלים לרצועת עזה.
6 צפייה בגלריה
אביתר תרי קיפניס
אביתר תרי קיפניס
אביתר (תרי) קיפניס ז"ל
6 צפייה בגלריה
אבשלום הרן
אבשלום הרן
אבשלום הרן ז"ל
6 צפייה בגלריה
לילך קיפניס
לילך קיפניס
לילך קיפניס ז"ל
גלעד שוהם-קורנגולד, אביו של טל שוהם, סיפר ל-ynet: "אמרו לנו שהם בעזה, על אף שטרם זיהו את כל הגופות בבארי. האדם היחיד שאני יודע בוודאות שעבר לעזה, הוא בני. כמה ימים לאחר שפרצה המלחמה יצר איתי קשר אדם מהקיבוץ, וסיפר שהוא ואשתו ובתם נחטפו, שמו אותם ברכב. לדבריו, הם התחילו לנסוע לעבר הגבול ואז הסתובבו, חזרו אחורה, ואותו אדם שמכיר את בני ראה אותו מוכנס לתא המטען של הרכב שלהם אזוק וחי. הם נסעו לגדר, נתקלו בטנק והחלו לירות לעברו. בינתיים אותו בחור פתח את הדלת ונמלט עם אשתו ובתו. הוא הצליח להגיע רק עם בתו לבארי, אשתו נעדרת.
"לכן אנחנו יודעים שבני היה חי, אך כרגע לא יודעים מה מצבו", הוא מוסיף. "קיבלנו אינדיקציה שלפיה כל מי שהיה בממ"ד, למעט אבשלום, בסבירות גבוהה נחטף. כולל שרון ונעם. יש לנו אזרחות כפולה, טל הוא אזרח אוסטרי, ואשתו והילדים הם אזרחי גרמניה. אני יצרתי קשר עם הגורמים באוסטריה, והם כל הזמן בקשר איתנו. השגריר דיבר איתי ואפילו שר החוץ. נותנים לנו תחושה שהם יודעים מה הם עושים, גם הגרמנים מסייעים, ונרשמנו בצלב האדום. אני מציע לכל אלה שרואים את עצמם כידענים גדולים, שאומרים שצריך להיכנס קודם לעזה ואז תוך כדי תנועה לטפל בסוגיית השבויים, להתחלף איתי. קודם כל, צריך לשחרר את הילדים".
"אני מציע לכל אלה שרואים את עצמם כידענים גדולים, שאומרים שצריך להיכנס קודם לעזה ואז תוך כדי תנועה לטפל בסוגיית השבויים, להתחלף איתי. קודם כל, צריך לשחרר את הילדים"
חן אביגדורי, בעלה של שרון ואביה של נעם, אמר ל-ynet: "זה לא נורמלי שאני צריך להתראיין לדבר הזה, אני מרגיש בסרט. שרון ונעם חסרות לנו כל כך בבית, זה חצי מהבית. אנחנו היינו שני בנים ושתי בנות, ועכשיו רק עומר ואני כאן".
על שרון הוא מספר: "היא מטפלת בילדים על הרצף האוטיסטי באמצעות דרמה, היא מלאך. היא משנה את העולם. אנחנו מקווים מאוד שהן בטוב ושיחזרו אלינו מהר".
"זה לא נורמלי שאני צריך להתראיין לדבר הזה, אני מרגיש בסרט. שרון ונעם חסרות לנו כל כך בבית, זה חצי מהבית. אנחנו היינו שני בנים ושתי בנות, ועכשיו רק עומר ואני כאן"
ועוד אומר חן: "אני חושב שהממשלה והמדינה צריכות לעשות הכול כדי להחזיר אותן, זו אחריותן. אני שומע דיבורים על תמרון קרקעי או שחרור השבויים, ואני רוצה לומר - לא יהיה ניצחון בלי שחרור של כל האזרחים, למעשה של כל החטופים. חמאס פושע ברמה תנ"כית-שואתית, וכל העולם צריך לדעת עם מי יש לנו עסק.
"גם כקרוב משפחה וגם כאזרח, אני חושב שאחת ממטרות המבצע, אם לא הראשונה שבהן, חייבת להיות שחרור של כל החטופים המוחזקים בידי חמאס - אזרחים, ילדים, נשים, קשישים. הם לא צרכים לשלם את מחיר המלחמה, ולא את מחיר המחדל. דבר ראשון תביאו אותם הביתה. אני מעריך את כל מי שעושה מאמצים, אני לא מקבל תחושה שיש אסטרטגיה סדורה בנושא, אבל אולי אני לא מספיק מעודכן. לי כבן משפחה זה עמום מדי. במשך שבועיים הסטטוס שלהן היה 'נעדרות', רק לאחרונה הודיעו לנו שהן חטופות"