מחווה לחטופים: במהלך טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, שיתקיים בערב יום העצמאות ה-76 של ישראל, הדגלנים של צה"ל צפויים לבצע ברחבה את סמל החטופים בצורת הסרט הצהוב. כך נודע ל-ynet. המחווה, שתתקיים במסגרת תרגילי הסדר המפורסמים על הרחבה בהר הרצל, תיעשה למען משפחות החטופים ולהעלאת המודעות.
2 צפייה בגלריה
 סרטים צהובים למען החזרת החטופים ברחבת מוזיאון תל אביב
 סרטים צהובים למען החזרת החטופים ברחבת מוזיאון תל אביב
סרטים צהובים למען החזרת החטופים ברחבת מוזיאון תל אביב
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)
הסרט הצהוב הפך להיות אחד מסמלי המלחמה, כאשר ישראלים רבים ופוליטיקאים עונדים אותו על רכביהם או על דש הבגד לאות הזדהות וסולידריות עם החטופים. סרטים צהובים נתלו ברחובות ערים רבות בישראל, על עצים, על עמודי חשמל ועל גדרות.
אחד הסממנים המפורסמים בטקס המשואות הוא תרגילי הסדר של הדגלנים שצה"ל שולח לטקס. בכל שנה הדגלנים מפתיעים מחדש, כאשר התרגילים קשורים לנושא המרכזי של יום העצמאות.
הטקס יוארך השנה בכ-45 דקות ויחל בשעה 19:00. הסיבה לכך: הקדשת הזמן הנוסף לאירועי זיכרון לציון 7 באוקטובר. הטקס יתחיל בהדלקת 12 אבוקות בדרום הארץ - בקיבוצים, מושבים, בסיסי צה"ל ואתר מסיבת הנובה. הדלקת האבוקות תועבר בשידור חי בטקס שייערך בהר הרצל ובמהלכו ישיר הזמר עומר אדם.
2 צפייה בגלריה
טקס משואות ערב יום העצמאות 75
טקס משואות ערב יום העצמאות 75
יהיו רגעים שמחים, אך לא כבכל שנה. טקס הדלקת המשואות בשנה שעברה
(צילום: שלו שלום)
הוועדה הציבורית לבחירת מדליקי המשואות תבחר באנשים שלפחות חלקם קשורים לאירועי 7 באוקטובר, אם מדובר בחטופים שהוחזרו, אנשי כיתות כוננות שנלחמו בגבורה, נציגי כוחות הביטחון שלחמו ברצועה, נציגי ארגוני מתנדבים ונוספים. השנה ישנן 6,500 המלצות ולוועדה צפויים דיונים מורכבים מאוד כיצד לבחור את 12 המשיאים. ישנה כוונה גם לבחור בנציג התפוצות, שהשנה גילו סולידריות יוצאת דופן עם אזרחי ישראל אחרי 7 באוקטובר.
מסתמן שהשנה לא ידליקו זיקוקי דינור בטקס המשואות כדי להתחשב בהלומי הקרב מהמלחמה הזו ומהקודמות. בטקס יהיו גם רגעים שמחים, אך לא כבכל שנה. לא ברור עדיין אם ראש הממשלה בנימין נתניהו ישתתף בטקס, והוא צפוי לקבל החלטה סמוך לאירוע בהתאם להתפתחויות. גורם בסביבת נתניהו אומר כי כל האופציות פתוחות.