4 צפייה בגלריה
ההפגנה של בני משפחת חסונה
ההפגנה של בני משפחת חסונה
קרוביו של חסונה מפגינים לאחר מותו
(צילום: טל שחר)
תושבים ערבים בלוד צפויים לערוך מחר (שישי) צעדה לציון שנה למותו של מוסא חסונה, שנורה למוות במהלך המהומות בעיר ב"שומר החומות", וארגוני ימין פנו למשטרה ולמשרד לביטחון הפנים כדי למנוע את האירוע.
במשטרה נערכים בכוחות מתוגברים כדי לאבטח את הצעדה, והודיעו על סגירת הרחובות גולומב, צה"ל, החשמונאים, וכל הרחובות שמובילים למסלול התהלוכה בין 18:00-12:30. מארגני הצעדה אמרו כי הם צופים שאזרחים ערבים מכל הארץ יגיעו לצעדה, בהם גם אנשי ציבור וחברי כנסת ערבים.
4 צפייה בגלריה
הזמנה לצעדת המחאה בערבית
הזמנה לצעדת המחאה בערבית
הכרזה שפורסמה
4 צפייה בגלריה
מסלול ההפגנה בהזמנה
מסלול ההפגנה בהזמנה
מסלול הצעדה מחר
(צילום: משטרת ישראל)
עמותת "יוזמות אברהם" פנתה למארגני המצעד ולמתנגדיו וקראה לשמור על הסדר, וביקשה מהמשטרה לאפשר את חופש הביטוי והמחאה, לצד מיצוי החקירה והדין כלפי האחראים למותו של חסונה לאחר שהחשודים היהודים שוחררו מחוסר ראיות.
מנגד, בארגונים "לביא" ו"ערי ישראל", שחבריהם הם חלק מהגרעין התורני בלוד, אמרו כי הם חוששים שהצעדה תתלהט ושמשתתפיה יפעלו באלימות כלפי התושבים היהודים ופנו גם הם למשטרה. גם יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' שלח מכתב לשר לביטחון הפנים עמר בר-לב ודרש ממנו להנחות את משטרת ישראל למנוע את קיום האירוע.
לקריאת הפנייה למשטרה - לחצו כאן
הצעדה צפויה לצאת לדרך עם סיום תפילת יום השישי במסגד הגדול של לוד סמוך לשעה 13:30, תעבור דרך הכיכר שבה חסונה מצא את מותו, ותסתיים בבית אביו מאלק, שיישא דברים לזכר בנו. עורך הדין חאלד אזברגה, ממארגני הצעדה, מחה על העיכוב בהעמדה לדין של היורים: "למה עד עכשיו לא תפסו את הרוצחים?", אמר בשיחה עם ynet לקראת הצעדה.
מנגד, תושב העיר בשם ידידיה צוקרמן טען כי המדינה לא צריכה לאפשר לתושבים הערבים למחות. "הזוי בעיניי שמדינת ישראל מאפשרת לפורעים לחגוג שנה לפרעות. מדינת ישראל שידעה לעצור אוטובוסים להפגנות נגד אוסלו וההתנתקות מאפשרת לאוטובוסים מנצרת, מאום אל-פחם ומכל רחבי הארץ להגיע ללוד. האירוע הזה לא צריך להתקיים, במקומו היה צריך להיות מפגן בקשת סליחה ומחילה של ערביי לוד, אבל בינתיים נסתפק בביטולו המיידי", הוסיף.
4 צפייה בגלריה
העימותים בלוד
העימותים בלוד
הפרעות בלוד בשנה שעברה
(צילום: AFP)
במשטרה הדגישו כי הם יאפשרו לצועדים לקיים את המחאה אך לא יאפשרו איבוד שליטה. "לצד שוטרי תחנת לוד, תהיה היערכות מבצעית גבוהה עם כוחות נוספים בעיר על מנת לשמור על הסדר הציבורי, וכל ניסיון להפר את הסדר יטופל במלוא העוצמה של השוטרים הרבים בשטח", אמרו.