שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עדיין מתבצר סביב החלטתו להקפיא העברת מאות מיליוני שקלים לרשויות הערביות, למרות הזעם שעורר בקרבן. חבר הכנסת אחמד טיבי התייחס הבוקר (ב') לנושא, ובריאיון ל-ynet Live אמר: "יש סימנים לכך שזה ישתנה, אבל את הכסף סופרים בבנק. כל עוד אין הודעה רשמית על העברת הכספים - המשבר קיים". על פרשת הרג הפלסטיני בבורקה: "מתנחלים לא מוענשים בישראל, השר בן גביר אישר רק לח"כים יהודים לבקר אסירים".
לדברי טיבי, "יש סימנים לכך שהכסף יעבור. אנחנו רוצים להיות סמוכים ובטוחים שהפרשה הזאת מאחורינו. אבל לא מדובר רק במאתיים מיליון שקלים, יש עוד תקציבים שהוועד הארצי של הרשויות זכאי לקבל והם לא מועברים. זה מחייב החלטות בהמשך".
"בניגוד למה שאומר השר סמוטריץ', הכספים האלה הם לא כסף פוליטי של הממשלה הקודמת למנסור עבאס, זה ספין שקרי", הוסיף טיבי. "ה-200 מיליון שייכים לתוכנית 922, שהתחילה בתקופת נתניהו ב-2016. מאז כל שנה תיקנו את העיוות של מענקי איזון לרשויות חלשות ומוחלשות, שהן הרשויות הערביות. לכן זה היה הספין - להגיד שזה כסף לערבים וכסף פוליטי".
2 צפייה בגלריה
ועדת החינוך התרבות והספורט - היערכות לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ד
ועדת החינוך התרבות והספורט - היערכות לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ד
ועדת החינוך התרבות והספורט - היערכות לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ד
(צילום: שלו שלום)
2 צפייה בגלריה
צבי סוכות מבקר את הפצוע מבנימין
צבי סוכות מבקר את הפצוע מבנימין
"לח"כים יהודים יש זכויות וחסינות, לערבים לא". סוכות וגוטליב מבקרים את החשוד מבורקה
(צילום: באדיבות אתר ערוץ 7, מתוך טוויטר)
ח"כ טיבי התייחס לדחיית בקשתו לבקר את הפלסטינים שנעצרו לאחר העימות בבורקה, ע"י השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "השר אישר רק לח"כים יהודים לבקר אסירים, לי הוא לא אישר לבקר חולה לוקמיה. שלחתי פנייה למפכ"ל, זה שרץ אחרי פרות בכביש, והוא לא העז לענות לי, והעביר את הבקשה לבן גביר. הוא ישר קפץ כדי לשלוח לי מכתב, כדי להגיד לבן שלו 'אסרתי על אחמד טיבי לפגוש את העצורים הפלסטינים ואישרתי לסוכות וגוטליב'".
לדבריו, "העציר נמצא בחדר טיפולים בבית חולים שהוא כמו כלא, ואסור להיכנס אליו ללא אישור. לחברי הכנסת היהודים יש זכויות וחסינות, ולערבים לא. מי חבר הכנסת היהודי בכנסת שהורשע בתמיכה בטרור? בן גביר בעצמו".