כתב אישום הוגש היום (חמישי) לבית משפט השלום באשקלון נגד אריאלה תורג'מן (22), תושבת אשדוד, שפרצה בשבוע שעבר מחסום צבאי עם רכבה - והכניסה לשטח ישראל פלסטינים, שוהים בלתי חוקיים מהשטחים, תוך שפגעה בחייל שעמד במחסום.
על פי כתב האישום שהוגש על-ידי מחלקת התביעות של מרחב לכיש במשטרה, תורג'מן הגיעה לפני כשבוע מכיוון השטחים למחסום צבאי באזור מושב שקף שבלכיש עם רכב מסוג רנו מגאן, וביקשה להיכנס לישראל. ברכב ישבו שלושה פלסטינים, קרובי משפחה של בעלה, תושב השטחים. תורג'מן ביקשה משני חיילים שעמדו במחסום לעבור, אך הם מנעו זאת ממנה בטענה שאין לה את האישורים הנדרשים, ואמרו לה שעליה לחצות לשטח ישראל דרך מעבר תרקומיא הסמוך.
3 צפייה בגלריה
רכב פורץ מחסום צה"לי במזרח לכיש
רכב פורץ מחסום צה"לי במזרח לכיש
רגע לפני הפריצה
3 צפייה בגלריה
רכב פורץ מחסום צה"לי במזרח לכיש
רכב פורץ מחסום צה"לי במזרח לכיש
פוגעת בחייל
תורג'מן סירבה לדרישת החיילים, וכשרכב אחר שעמד במחסום השני קיבל אישור להיכנס, ניצלה את ההזדמנות שהמחסום הורם - ונמלטה דרכו לשטח ישראל, תוך כדי שהיא הודפת עם רכבה את אחד החיילים.

רפ"ק לילך עטיההובילה את החקירה. רפ"ק לילך עטיהצילום: גדי קבלו
צה"ל דיווח על המקרה למשטרת קריית גת, ושוטרים הגיעו לאזור במטרה ללכוד את הרכב. את החקירה הובילה רפ"ק לילך עטיה, קצינת חקירות ומודיעין של משטרת קריית גת. הרכב אותר תוך זמן קצר, תורג'מן נעצרה במקום והפלסטינים הוחזרו לשטחים. היא מואשמת בנהיגה פוחזת של רכב ובהסעה ברכב של תושב זר השוהה שלא כדין. מעצרה הוארך עד לתום ההליכים.
עורך דינה של תורג'מן, סעיד קסיס, מסר בתגובה כי "מדובר במי שסיימה תואר במשפטים, אשת חוק ולא מעל החוק. גם אם שיקול דעתה בזמן אמת היה מוטעה - בינה לבין כוונה עבריינית רב המרחק. והתנהגותה, גם אם לא אידיאלית, הייתה מתוך פחד ובהלה. כל שעה במעצר מבחינתה היא סכנה בריאותית, נפשית ופיזית ומנוגדת לתבונה המשפטית הקולקטיבית".