1 צפייה בגלריה
לב לבייב
לב לבייב
לב לבייב
(צילום: אוראל כהן)
לאחר שנחקר אתמול (רביעי) במשך שעות ארוכות במשרדי לה"ב 433, החליטה המשטרה לסגור את תיק החקירה נגד איש העסקים לב לבייב, והוא לא צפוי להיחקר שוב. התיק, שנפתח במסגרת פרשת "היהלום השחור" - שבה נחקר חשד להברחת יהלומים בסכום של 300 מיליון שקל - נסגר בעקבות חוסר בראיות הקושרות את לבייב ישירות להברחת היהלומים.
עם זאת, נגד ראובן שמואלב, מנכ"ל חברת LLD שבבעלות לבייב, עתיד להיות מוגש כתב אישום בשבועות הקרובים. במסגרת הסדר טיעון שחתם עם הפרקליטות, הוא צפוי לעונש מאסר בפועל.
עוד נודע ל-ynet כי חברת LLD שבבעלות היהלומן תשלם למדינה קנסות גבוהים. ההסכם שנחתם עם הנאשמים יוצג בקרוב בבית המשפט.
ב-2018 נעצרו במסגרת הפרשה שישה חשודים, בהם זבולון, בנו של לב לבייב, וקרובי משפחה נוספים. לבייב עצמו, ששהה אז בחו"ל, סירב לחזור לארץ לחקירה, ואף העמיד תנאים לחזרתו.
בעת המשא ומתן שניהל היהלומן עם המשטרה לפני ארבע שנים בנוגע לחזרתו לארץ, העבירו פרקליטיו למשטרה מסמך דרישות שבו נכתב כי לבייב "נכון להתייצב ולמסור גרסה מלאה ומפורטת לשאלות". איש העסקים הציע להיחקר ממקום מושבו בחו"ל, או להגיע לישראל לחקירה שבסיומה יתאפשר לו לשוב לעבודתו שם. נוסף על כך, לבייב הציע להבטיח את התייצבותו בכך שישהה במעצר בית במהלך החקירה ויפקיד ערבויות.
מטעם לבייב נמסר: "לבייב הגיע למטה לה"ב 433 ומסר בחקירה את גרסתו העקבית שלפיה לא היה מעורב בשום שלב בהברחות יהלומים. מר לבייב שב למשפחתו השוהה בחו"ל, ויחזור לישראל בשבועות הקרובים".