יו"ר הסוכנות היהודית ואלוף במיל' דורון אלמוג הודיע היום (שני) שאיבד חלק מבני משפחתו שנרצחו במתקפת חמאס על קיבוץ כפר עזה, ואחרים נעדרים: נדב גולדשטיין ובתו ים נרצחו על ידי המחבלים, רעייתו חן אלמוג גולדשטיין וילדיהם אגם, טל וגל נעדרים. הטרגדיה התרחשה 20 שנים ושלושה ימים אחרי הפיגוע במקסים בחיפה, שבו נרצחו חמישה מבני משפחתו.
1 צפייה בגלריה
דורון אלמוג
דורון אלמוג
"כולם גרו בכפר עזה, כולם כעת חסרי בית". דורון אלמוג
(צילום: יואב דודקביץ' )
"גיורא אלמוג, הסבא, רק לפני שבועיים ניהל את טקס האזכרה לבני המשפחה שנרצחו במקסים לפני 20 שנה", אמר אלמוג. "גיורא היה הגנן של גן הילדים בקיבוץ מעל 30 שנה. הוא גידל דורות ילדים בכפר עזה. גיורא ושלומית וההורים של נדב כעת בבולגריה. כולם גרו בקיבוץ כפר עזה. כולם כעת חסרי בית. כאב שאין לו גבול".
הראל אברוצקי, בן דודה של חן אלמוג גולדשטיין, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "כמה חיכינו, במשך 36 שעות. כמה נאחזנו בכל תקווה. בכל סימן. כמה ניסינו שוב ושוב להתקשר. שוב להשאיר הודעה. שוב לברר. שוב להתעדכן. כמה לא יכולנו לשאת את ההמתנה. את הדממה. כמה לא יכולנו לסבול את המחשבה על הטלפון שיבשר.
"חן בת דודה אהובה שלי, נדב אהוב. ים ואגם יפות שלנו. גל וטל מתוקים ומקסימים (שעדיין נעדרים). שוב המשפחה הזו נפרדת. שוב המשפחה הזו קוברת. שוב ממשיכים כולנו יחד מחובקים ומלוכדים. הדמעות חונקות את הגרון, והלב מתפקע מחלום הבלהות הבלתי נסבל הזה".
בני משפחת גולדשטיין-אלמוג התראיינו ל-ynet בפתח שנת הלימודים ב-2012, וסיפרו על שגרת החיים בצל ירי הרקטות מעזה. אגם התחילה אז את לימודיה בכיתה א' בבית הספר היסודי בשער הנגב וסיפרה כי היא "מאוד מתרגשת. אני חושבת שבבית הספר יהיו הרבה דברים טובים, אפילו יותר מאשר שהיו לי בגן. יהיו הרבה מסיבות, ימי הולדת והרבה דברים שמחים".
האב נדב סיפר: "מבחינת הילדה, זה המוסד הראשון שלה מחוץ לקיבוץ, ולצערנו המציאות הביטחונית שאנחנו חיים בה היא כמו שראינו אתמול בבוקר. לשמחתנו הילדים כבר מאוד מאומנים במציאות הזאת, הם מכירים את הכללים למקרה של צבע אדום או אירוע ביטחוני".